Mijn vriendin is 1.5 week geleden geopereerd en onder volledige narcose geweest van 2 uren. Mag zij al autorijden?

Ze is geopereerd aan 1 van haar borsten. (flinke knobbel weggehaald). Ze mag 14 dagen niet werken. Ze heeft vergeten te vragen hoe lang zij geen auto mag rijden. Ze wil graag even naar haar moeder 10km verderop. Haar moeder kan niet naar haar komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet -van de verzekering! Ze gaan er vanuit dat de narcose pas na twee weken volledig uit je lichaam verdwenen is, en als je een ongeluk krijgt binnen die tijd, dan wordt er niets vergoed. En zeker met dit weer is de kans daarop een stuk groter.

Een arts kan deze vraag uiteraard het beste beantwoorden. Belangrijk is dat er geen druk op de wond komt, zodat deze goed kan genezen. Met auto rijden komt er druk / spanning op de wond te staan. Zelf zou ik er nog een paar dagen mee wachten.

Ik heb 5 maanden geleden een gynaecomastie operatie gehad (mannelijk borstweefsel weghalen) en ze hebben in totaal 1,5 kilo weggehaald. Ik mocht daarna 6 weken niet autorijden of fietsen van de desbetreffende chirurg. Dus lijkt mij snel dat ze nu al mag. Ik had een narcose van 2,5 uur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100