Heb ik recht op alimentatie??

9 jaar geleden ben ik vreemdgegaan met een man en daaruit is een kind geboren. Dit jaar heb ik advocaat in de arm genomen om alimentatie te eisen. Uiteraard had de vader van mijn dochter de mogelijkheid om zich te verweren maar hij kon geen advocaat betalen en dan is een verweer niet rechtsgeldig. Nu heeft de rechter op 4 december uitgesproken in een beschikking dat hij 300 euro moet betalen met terugwerkende kracht. Nu heeft deze man aangegeven dat hij het bedrag niet kan betalen omdat hij al voor 3 kinderen 450 euro alimentatie betaalt en een hypotheek van 950 euro heeft en andere betalingsverplichtingen. hij heeft een netto inkomen van ongevee r 2200 euro per maand. De allimentatie voor de 3 kinderen is via een mediator berekend en die had toen al gezegd dat dit echt het max is. Hij heeft gevraagd om samen met hem via een mediator alsnog tot een reel bedrag te komen en anders gaat hij een advocaat nemen. Hij heeft namelijk 3 maanden om met een advocaat Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als deze man zijn kind heeft erkend of in ieder geval juridisch ouder is zou hij alimentatieplicht hebben, heeft hij verder met je kind en staat hij nergens als ouder geregistreerd maak je geen kans. Zeker niet om de reden dat jij misschien het geld kan gebruiken. Van een kale kip kan je niet plukken.

Toegevoegd na 15 uur:
Als je toenmalige vaste partner het kind heeft erkend en dus de juridische ouder is, maak je helemaal geen kans op alimentatie door de biologische vader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie hier dat er wel kans kan zijn, dan moet je die vader een dna test laten doen die rechtsgeldig is, in 2006 kostte deze tussen de 300 en 1000 euro. Blijkt het kind van hem, dan kan je het nog eisen maar aangezien hij dit geld niet heeft gaan de kinderen uit zijn huwelijk voor,aangezien die door hem erkend zijn. Mocht de uitslag negatief zijn, zijn deze kosten voor jezelf. Maar waarom eis je nu na 9 jaar pas alimentatie van hem? Hoe zit het met je relatie? Is je huidige partner de geregistreerde vader? Dan maak je zeker geen kans. Er is altijd een beetje kans dat dit kind toch van je huidige partner is.
ingewikkeld maar je zegt hij kon geen advocaat aanemen bij de eerste rechterlijke procedure ? was dit een civiele zaak bij de kantonrechter dan kan hij zijn verweer ook zelf in de rechtbank verantwoorden. Verder heb je vrij weinig infromatie staan. Maar ik geloof dat als je goed onderzoek doet dat hij echt wel een deel bedrag kan betalen. ook al is het maar 50 euro. En als de rechter een bedrag van 300 euro voorschrijft vanuit zijn besluit. dan is hij verplicht zich hieraan te houden. Als hij dit niet kon missen dan had hij waarschijnlijk in hoger beroep moeten gaan. Maar als hij geen alim. betaald en hier wel recht op hebt dan kun je er altijd een deurwaarder op zetten. deze incasseert het geld voor je door middel van contact met hem te leggen en regeling te treffen etc. Wanneer hij niet betaald kun je altijd naar de rechter gaan. (Maar stel deze vragen niet op goeie vraag.) ga hiermee naar een juridisch loket of advocaat. (advocaat van onvermogen word betaald door de overheid dacht ik)

Toegevoegd na 4 minuten:
ik vergiste mij. in civiele procedure moet je wel een advocaat idd.