Hoi, ik heb een nacht lampje en hij kan alleen blauw of groen met welke kleur kan ik het beste slapen?? want van blauw wordt je toch druk

groen & blauw

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Het beste om te slapen is helemaal geen licht. Elk onnatuurlijk licht, maakt niet uit welke kleur, werkt averechts voor een goede nachtrust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat remt de aanmaak van melatonine :) niet dat ik zo'n goede slaper ben hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen lichtje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook zou het gebruiken van nachtlampen als gevolg kunnen hebben bijziend te kunnen worden. Dus het heeft alleen maar negatieve gevolgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer zelf uit wat je fijn vindt. Zonder licht slapen is iets beter, maar ach... Als je zonder licht helemaal niet slaapt is de keuze snel gemaakt!

Antwoorden (2)

Blauw is denk ik om muggen af te schrikken. Die houden niet van blauw. (Vooral in deze tijd van het jaar ;-))
Als je je ogen dicht doet, zie je het verschil niet en dan is het je eigen voorkeur. De één ziet misschien beter bij groen de ander bij blauw licht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leonardo Da Vinci associeerde blauw o.m. met meditatie en groen met o.m. vrede.

Volgens de kleurentherapie zijn de eigenschappen van blauw: brengt zuurstof aan, verfrist het zenuwstelsel, helpt tegen hoofdpijn, maagklachten en oogontsteking;
en de eigenschappen van groen: geeft balans en harmonie, verhoogt de communicatie, helpt bij slapeloosheid, geïrriteerdheid en uitputting.