Ik ben 1 maand geleden gestopt met roken. Ik heb zojuist 1 sigaret gerookt. Welke gevolgen heeft dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (5)

Dat heb je zelf in de hand. Als je hierna niet meer rookt heeft het geen gevolgen gehad, en als je hierna weer begint heeft het wel gevolgen gehad.

Meestal als er 1 schaap over de dam is.... Maar ja, dat hoeft niet per se zo te zijn. Het is niet zo dat je de lichamelijke afkickverschijnselen weer gaat doormaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk vond je het roken intens smerig .

Het heeft geen gevolgen . Je bent immers gestopt met roken !

Toegevoegd na 3 minuten:
Als blijkt dat je toch niet gestopt bent met roken , dan heeft het tot gevolg dat je weer rookt . Maar je hebt het wel een maand volgehouden niet te roken . Het lijkt me dat je als je het zo lang volhoudt , je niet al te ernstig verslaafd bent .

Lees het boek "Stoppen met Roken " van Allen Carr en leer in te zien dat roken geen voordelen geeft .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gevolg is dat je weer helemaal aan het begin van stoppen staat, tenminste als je weer wilt stoppen.

je lichaam was aan het afkicken, je geest heeft toegegeven...
helaas je moet weer opnieuw STOPPEN en dat zal niet makkelijk zijn.

ik weet dat: ik ben al gestopt voor goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze schrijft zelf dat ze gestopt is met roken . Voor de éen is het moeilijk maar voor de ander ( mijzelf destijds ) is het één van de makkelijkste beslissingen in het leven . Ik was er destijds helemaal klaar mee. En ik heb ook nog éénmaal een sigaret gerookt maar ik was al gestopt dus het gaf niet .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook pas gestopt en had er weinig moeite mee, heb zo'n spijt dat ik het niet veel eerder heb gedaan. Ik was bang voor iets wat helemaal niet kwam.
Het gevoel wat je als roker hebt als je sigaretten bijna op zijn, dat 'paniek' gevoel, daar was ik bang voor. Nooit gehad. Ik was zoals @Golde.. hierboven zegt gestopt dus die paniek kwam niet.
Stoppen met roken,is niet moeilijk, als iedereen daar van overtuigd wordt zal veel meer mensen doen stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, @golde: v.s. schrijft dat ze een sigaret gerookt heeft na te zijn gestopt een maand geleden... "ik heb zojuist een sigaret gerookt." dan kan je niet zeggen dat je gestopt bent, je bent net teruggevallen in je verslaving, dat betekent het. en @nelly, ik denk ook dat het eraan ligt hoeveel je rookte waarschijnlijk. ik rookte een pakje van 30 overdag, als ik 's avonds "iets had" vaak nog een (dus +30) en toen er iets heftigs gebeurde zat ik op 3 x 30 caballero per dag!
ik had een vriendin en die rookte ook, ja, als ze uit ging en ze deed een week met een pakje van 20!
dat verschil, dat bedoel ik dus en waarschijnlijk is het aantal jaren van verslaving ook best nog belangrijk, ik heb ruim 40.jaar gerookt, dat is lijkt mij ook wel essentieel. overigens als v.s. geen moeite/problemen heeft: prima, geweldig, ben ik zeker blij voor v.s.!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@conqie: deze vraag van v.s. vind ik steeds leuker worden, door al de ervaringen die van iedereen hoort!
fijn dat het jou ook gelukt is! met relatief weinig moeite dus, mooi. ik rook nu al ruim 2 jaar niet meer (augustus 2010) en ben nog steeds verrast dat het me toch gelukt is en achteraf ook makkelijker dan verwacht, maar ik had een medisch probleem/stok achter de deur nodig. daarentegen mag bezoek bij mij binnen roken, heb ik de asbakken nog niet weggegooid en heeft er zeker 6.maanden een half pakje shag in de kast gelegen in het kader van "als ik wil roken, kan ik ook naar de benzinepomp gaan om een pakje te kopen, dit is makkelijker en dan hoeft het dus niet...!" ik ben ontzettend blij dat ik niet meer rook en er van af kan blijven! al heb ik soms erge trek(nog steeds ruikt het lekker, maar niet alles): ik wil niet meer roken, klaar. ;) bedankt voor de plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was ook een stevige roker, anderhalf pakje per dag. Ik werd helemaal gek van mezelf want ik deelde mijn dag in rondom het.roken. Op steeds meer plekken kon je niet.meer roken dus ging ik 'plannen', eerst een.peuk dan....tussemdoor proberen......enz.
Toen er sprake was van weer een prijsverhoging was de maat vol.
Ruim van te voren een datum geprikt en het vooral aan iedereen vertelt. Mijn laatste peuk gerookt en het enige waar ik last van had was slecht slapen en me opgejaagd voelen. Dit heeft wel een week of zes geduurd. De eerste dagen dacht ik elke minuut aan roken niet dat ik het wilde doen maar ik dacht eraan, meer niet.
Al met al is het me erg meegevallen. Kan het iedereen aanraden. Zeker je wel goed voorbereiden, ik was ook bij de huisarts geweest, pillen waren voor mij geen optie ivm andere medicatie, maar duidelijke voorlichting en tips helpen altijd. Net als het lezen van Alan Carr of zoals ik heb gedaan 'de opluchting' van Jan Geurtz.
Met een sigaret te roken,sta je met een been weer in je verslaving.
Alles in je hersenen die je verslaving veroorzaakte, is weer actief geworden en snakt ondertussen naar de tweede sigaret.
Het is nu aan jou, of je de tweede gaat roken.
Vraag je af, waarom je die sigaret hebt opgestoken en probeer dat te begrijpen.
Snap je dat niet, dan ziet het er weer somber voor je uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is al heel goed dat jij je meteen zorgen maakt over de gevolgen. Ik ga er daarom van uit ( als je het bij die ene sigaret hebt gehouden) dat het geen gevolgen heeft voor je verslaving en gezondheid maar wees verstandig en doe het echt nooit meer! ( ik weet heel goed waar ik over praat :-(( )

Top dat je bent gestopt,succes hiermee verder.
Groetjes vlindertje