Waarom trillen mijn benen als ik ontspannen ben?

Als ik bijvoorbeeld ergens op bezoek ben en mezelf helemaal ontspannen voel valt het anderen vaak op dat ik erg met mijn benen zit te trillen als ik op een stoel zit. Meestal krijg ik de vraag, ben je zenuwachtig maar ik voel me echt totaal ontspannen. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Dat soort dingen gaan buiten je zelf om, sommige mensen spelen altijd met hun handen of bewegen constant hun hoofd. Gewoon automatische lichaam trekjes. Ik zelf zit constant aan mijn neus te krabben alsof ik jeuk heb, terwijl ik ook heel ontspannen ben. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens in de onderstaande url. Maar anders gewoon op naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een gewoonte om te doen en je lichaam zal niet dik zijn, integendeel zelfs... Het lichaam reguleert hiermee zijn warmte en dat is bij jou wellicht wat hoger en je moet je overtollige energie kwijt... Levendig beweeglijk ben je wel... Je blijft zo warm op elk moment van je dag... Het is een continu-warmup eigenlijk...

Zodoende lijkt me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak helpen vitamine B en ook kinine wordt toegepast bij "restless legs".
Ik weet niet of je dat ook 's nachts last hebt van spiertrekkingen.
Via huisarts een verwijzing naar een neuroloog kan -bij neurologische onderliggend lijden- vervelende dingen
uitsluiten.
Soms ontstaan deze problemen bij beschadiging van het myeline van Schwann (de isolator rond de zenuwen).
Dit kan duiden op processen die onbehandeld echt problemen kunnen gaan geven, terwijl de behandeling zelf met anti-epileptica eenvoudig en doeltreffend is.
Er kunnen veel oorzaken zijn, ook een verstoring van de dopaminehuishouding kan dit probleem induceren.
Doe er dus wat mee, het kan iets simpels zijn of iets wat zich minder goed laat behandelen.
Het kunnen ook symptomen zijn van processen die -onbehandeld - tot fikse problemen leiden, vandaar mijn raad om dit verschijnsel serieus te nemen.
Meestal loopt het met een sisser af, als het maar een keer afgelopen is