Horloges die door polsbeweging op de juiste tijd staan. Hoe werkt dat precies?

Sommige horloges blijven op tijd lopen door de bewegingen van de pols waarom dit uurwerk zit.
Zelfs na een nacht slapen blijft de tijd juist.
Een langere tijd stil zorgt ervoor dat je deze weer op tijd moet zetten.
De juiste tijdsaanduiding word niet verkregen door een batterijtje of opwinden van het mechanisme.
Maar door beweging.
O.a. de duurdere horloges hebben dit mechanische snufje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

in deze horloges zit een schijfje die aan een kant voorzien van een gewichtje door de beweging valt het gewicht in bepaalde houdingen naar één kant waardoor de veer elke keer een klein stukje opwind.