Ik heb bloed gedoneerd, maar had wel een paar kleine wondjes op mijn handen. Is dit erg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Bij bloed geven wordt je uitgebreid gecontroleerd en dus ben je in principe gezond.
Wondjes op je handen kunnen natuurlijk geïnfecteerd zijn en op die manier kunnen bacteriën in je bloed komen.
Als ze niet geïnfecteerd waren is er niets aan de hand.

Elke dagen komen er wel bacteriën in je bloed door kleine wondjes zoals bij tanden poetsen.
Je lichaam lost dat op met behulp van de witte bloedlichaampjes, de leukocyten.
De bloedbank maakt zich hier niet druk over en jij hoeft dat ook niet te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je officieel bloed gedoneerd hebt,
*Dan heeft het personeel van de bloedbank jou gezien
* Dan heb je een vragenlijst ingevuld.
* Dan is er in je vinger geprikt voor een drupje bloed.

Als er voor het personeel dan nog vragen zijn,
dan heb je een gesprek met een dokter.

Is dat niet gebeurd?
Hoezo zou het dan erg zijn?

Als het "erg" was, dan had je geen bloed mogen geven!