ik moet vaak om de onnozelste dingenhuilen dan is er niks met me maar dan moet ik gewoon huilen... wat kan ik hier aan doen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan te maken hebben met je hormonen, ik weet niet of je man of vrouw bent maar het vrouwelijke hormoon prolactine stimuleert huilen, en het mannelijke hormoon testosteron werkt juist remmend op de tranenvloed. Er kan ook iets zijn in je onderbewuste wat je enorm boos, of juist gelukkig maakt, probeer er achter te komen, of je een reden kunt vinden voor je tranen, als je de oorzaak weet, dan pas kun je het oplossen.

Ik herken het wel. Bij mij is het minder geworden, of minder hinderlijk geworden misschien, toen ik het ben gaan zien als "overlopen" in plaats van huilen. Je schrijft dat er niks met je is op dat moment. Waarschijnlijk lopen in ieder geval de emoties niet zo hoog op dat huilen een logische reactie is, maar toch komen er tranen. Als je dan een beetje luchtig kunt zeggen: "o, nee hoor, da's geen huilen, da's overlopen, dat is niet erg", dan wordt de reactie van anderen ook al minder heftig. En bij mij is het wel minder geworden toen ik ouder werd, dat is ook een hoopvol idee :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100