Hoe kan ik onthouden, dat ik mijn fietslicht uit moet nadat ik op school ben aangekomen?

Hoi mensen

Nu het langzaam later licht wordt in de ochtend, moet ik mijn fietslichten weer aan, maar ik vergeet ze altijd op school uit te doen, maar weet iemand hoe ik het kan blijven onthouden dat ik mijn fietslicht uit moet doen als ik op school ben en het niet elke keer vergeet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elastiekje om je pols , wat doe je als je afstapt je tel checken ? Plak daar een mini sticker op .

Antwoorden (8)

Door een fietstas aan te schaffen en spul eruit doen, zodat wanneer je het eruit haalt, het licht ziet en hem uit doet (zo doe ik het)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee mogelijkheden:
1: Je spreekt nu met jezelf af dat je het niet meer vergeet, en schrijft het b.v. in je agenda of op een briefje op je slaapkamerdeur zodat je nog een extra herinnering hebt.
2: Je installeert lampjes met bewegingsmelder op je fiets. Die gaan vanzelf uit als je fiets een tijdje stil staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verwacht dat je een mobiel hebt, je weet hoe laat je ongeveer op school bent. Als je om 8:30 op school moet zijn en je bent er meestal om 8:15 dan zet je een alarmpje om 8:20, en je hebt genoeg tijd om evt. terug naar je fiets te gaan en het lokaal nog op tijd in te gaan. Als je dit een tijdje hebt gedaan dan ga je het af en toe doen zonder het alarm en later heb je het alarm niet meer nodig.

Of je vraagt aan je vrienden of ze het met je willen onthouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of hang een sleutelhanger met een stukje papier aan je fietssleutel, waar op staat 'fietslicht!' of iets in die richting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bespreek jouw 'probleem' met klasgenoten! Zij zullen je er (totdat je er ziek van wordt), aan herinneren. Sterkte....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb van die fietslampjes die je eraf kunt halen
dat doe ik altijd dan hebje ze ook altijd bij
11 jaar geleden
Goh, met een ouderwetse dynamo tegen je band had je dat probleem nou nooit...

Je zou een stuk schilderstape met waarschuwing op je stuur kunnen plakken (wel lekker nerdy, maar dat is toch weer een extra aansporing het te leren ;-) ).
Of plak zo'n herinneringsbriefje aan de binnenkant van je kluisdeurtje, dat zie je ietsje later dan ook en dan kun je nog even teruglopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je herinnert jezelf eraan dat als je het vergeet je dan zelf nieuwe batterijtjes moet kopen. En omdat die niet bepaald goedkoop zijn als je die elke week opnieuw moet aanschaffen... (voor jou niet, en voor je ouders niet) is dat een goeie manier om te onthouden dat je lampjes uit moeten.