Wat als de gastvrouw van een feest een koortslip heeft? Hapjes besmetting gevaar?

Vind jullie het dan ook belachelijk als ze haar gasten dan wel 3 kussen geeft? Niet heel erg hygenisch lijkt me. En zouden jullie de hapjes die ze zelf heeft klaargemaakt dan wel gewoon eten? Ook al zie je dat ze soms aan haar lippen zit met haar hand...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (5)

Kussen is uit den boze met een koortslip.

En zelf zou ik alleen drinken:)
Zeker geen zelfgemaakte hapjes, nu je dat ziet met die handen aan die lip. getsie!.
Wel de gefrituurde bitterballen en zo, dat kan geen kwaad. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel nee joh, die mikt ze uit de frituur op een schaal en gaat ermee rond...hoop ik...:) Duidelijker: snacks die klaargemaakt zijn, bijvoorbeeld rolletjes ham of cups gevuld met iets, die zou ik niet nemen. In zo'n bal durf ik nog wel te happen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar 't is maar net: wat niet weet, wat niet deert.. was laatst voor het eerste bij een collega en heb heerlijk gegourmet. Met lekkere salade, stokbrood en alles erop en eraan.
Hielp ik met afruimen, lopen er drie poezen over het aanrecht en over de keukentafel. Gaan er liggen, likken uit de schaaltjes. Ze zijn dat echt gewend, kon je zien. ...Collega zegt nog: Zo lief zijn ze. Als ik het vlees snij, likken ze zelfs het mes af... gètsie! Ik heb geen toetje meer genomen ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's ook weer waar...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet of het likken van een kat wel zoveel schoner is,ik weet wel dat als je door een kat gebeten zou worden,je beter direct een tetanusinjectie kunt halen vanwege een groot gevaar op ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een kat, maar die moet het niet wagen om op mijn aanrecht of eettafel te komen. Doet ie ook nooit, heb ik hem van jongsaf afgeleerd. Huisdieren zijn leuk, maar ze horen niet hoger te komen dan de vloer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo hoort het Frans!
Iedereen draagt het herpes virus. Besmetten kan ze alleen als jij een lage weerstand hebt, niet eerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 kussen geven zou ik niet doen, als je perongeluk met een stukje van jouw lip op haar lip komt, grote kans dat jij het dan ook hebt.

De hapjes kan je gewoon eten, als iemand een koortslip heeft, weet diegene ook wel hoe besmettelijk dat is en dan gaat ze niet eerst heel erg overdreven haar lip aanraken en vervolgens het eten aanraken. Het virus is niet zo heel sterk, als je 5 minuut later uit een glas drinkt waar iemand uit dronk met een koortslip, is de kans al enorm klein dat je het ook krijgt. Het gaat vaak om directe besmettingen, of echt een glas na elkaar drinken. Het virus zelf overleeft maar heel kort op voorwerpen.

Maar als je liever niet van de hapjes wilt eten, moet je dat gewoon niet doen :P Als je ook ziet dat ze toch aan haar lippen met haar vingers zit, zou ik het ook niet fijn vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie kussen geven zou ik ook niet doen, ik heb ooit wel een keer iemand drie kussen gegeven die een heel erg verbloemde (make up) koortslip had...achteraf zou ik dan diegene ook niet hebben gezoend maar heb er niks van overgehouden. De hapjes en drankjes zou ik gewoon eten, eigenlijk zou anders niemand het mogen eten en moet je maar bedenken dat een paar dagen later alle gasten van het feest een koortslip zullen hebben? Dit valt dus allemaal reuze mee, misschien heb je zelf het virus allang binnen. Hapjes zou ik dus waarschijnlijk gewoon eten, tenzij dat je inderdaad ziet dat de gastvrouw over haar lippen gaat en daarna jou een hapje aanbiedt, dan zou ik denk ik even overslaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kussen moet je niet gaan doen, maar voor de rest is een goede hygiëne genoeg. Regelmatig handen wassen en de blaasjes niet aanraken. Ik zou zeker van de hapjes eten. De kans op een besmetting op die manier is heel klein.

Maar van deze gastvrouw kan je zien dat ze een koortslip heeft. Wat met mensen die in de keuken van een restaurant werken? Of in een hotel? Ga je daar dan ook niet eten omdat je denkt dat er misschien iemand met een koortslip aan het eten gewerkt heeft?
Met een koortsblaasje mag/kan je niet op ziekteverlof, hoor.