Moet ik nu de supermarkt bellen om te melden dat er rauw ei in het boodschappen mandje lag ? zie verder voor uitleg.

Zag dus ei in het mandje ben ermee naar een medewerker gegaan en afgegeven, eenmaal thuis besef ik mij dat ik msschm wel het ei heb aangeraakt (was redelijk opgedroogd.)
Ik heb nog wel even naar mijn handen gekeken en zag niks zitten.
Vervolgens heb ik wel boodschappen gedaan ander mandje gepakt en gepind maw overal aangezeten. Kan dit nu kwaad ivm salmonella verspreiding of valt het wel mee ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet jezelf eerst maar wat beter informatie inwinnen, voordat je tot verkeerde conclusie overgaat. Hoe komt men aan een Salmonella infectie? De darmbacterie Salmonella komt via de uitwerpselen van dieren (oorspronkelijke gastheren van deze bacterie) en mensen in het milieu, het water en zo weer in onze voedselketen terecht. De meeste besmettingen vinden plaats via rauw dierlijk voedsel (vlees, kip, eieren, vis, garnalen, schelpdieren, melk etc.) door onvoldoende hygiëne, productiefouten en kruisbesmetting via bijvoorbeeld een snijplank, kunnen de bacteriën ook in salades, fruit, brood en dergelijke gaan floreren. Een enkele keer vindt er een besmetting plaats door direct contact met (huis)dieren. Je hoeft je echt niet druk te maken over een stukgegaan ei. Er zal niets gebeuren.En je hoeft niet te bellen naar de super.

Eventuele salmonella zit aan de buitenkant van het ei en niet aan de binnenkant. Je moet dan dus thuis net zo angstig zijn na het aan raken van een heel ei. Maak je niet druk. maar het is wel raadzaam om de mandjes in de supermarkt even schoon te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100