Er zijn veel farmaceutische fabrieken, en iedere firma maakt zijn pilletje. Het is big business want de patiënt neemt dit voor de rest van zijn leven. Net zoals antidepressiva.
Aspirine en antibiotica zijn wat minder interessant. De patiënt neemt dit maar tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anti depressivas neem je ook niet voor je hele leven! Dit geldt alleen voor mensen die een lichamelijke en chronisch gebrek hebben aan bepaalde hormonen en stofjes in de hersenen en de aanmaak hiervan. Antibiotica is overigens voor de farmaceutische industrie nog steeds interessant.....

Andere antwoorden (1)

Omdat al die verschillende werkzame stoffen net op een andere manier werken, zo kan er gekeken worden welke bij de patient het beste werkt. Ook zullen mensen vervelende bijwerkingen hebben bij het ene middel en bij de ander juist niet, dus kunnen ze overstappen. En er zijn zoveel merken per werkzame stof omdat iedereen geld wil verdienen in deze grote industrie. Kijk maar eens hoeveel soorten cola er zijn, die.merken hebben dezelfde reden om cola op de markt brengen.