Als je als 24-jarige man nog helemaal geen borsthaar hebt, weet je dan zeker dat je het nooit meer zal krijgen? Of kan het nu nog beginnen groeien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (2)

Het kan nog komen hoor.
Mij mij kwam het ook pas op latere leeftijd. Op nòg latere leeftijd ook nog haren op de rug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee , zeker weet je het nooit, maar de kans op een dikke bos borsthaar is wel signifikant kleiner.

Hoeveel lichaamsbeharing je hebt is voor een deel genetisch en voor een deel hormonaal bepaald. Sommige mensen zullen vanwege hun etnische komaf zelden of nooit borsthaar ontwikkelen (aziaten bijvoorbeeld), andere weten op grond van etniciteit vrijwel zeker dat ze rond hun vijftigste geheel bedekt zullen zijn met een dichte vacht.

Je vader en opa's zijn vaak een goede indicatie van welke kant jij vermoedelijk op zult gaan. Zijn die zwaar behaard, dan zal het bij jou in de loop van je leven zeker nog toenemen - met wat pech ook op je rug en schouders, Zijn ze gezegend met weinig haar, dan blijft dat jou vermoedelijk ook goeddeels bespaard. (tenzij je het natuurlijk mooi vindt, dan blijft het je onthouden.)