wat zijn de verschijnselen van prikpil

mijn vraag is wat voel je als je de prikpil gebruit? Want ik gebruik nu de prikpil maar ik voel me echt heel raar ik heb vaak het gevoel dat ik moet overgeven en voel me heel moe. Ik denk dat ik zwanger ben kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwangerschaptest gedaan?
Vooral als je zelf het vermoede hebt, zal ik dat wel even doen!
Ritsuka
11 jaar geleden
Griepje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
buel, wat zegt u nu? Hiervoor kan helemaal niemand aangeklaagd worden! De prikpil, is namelijk net als de gewone pil, niet 100% betrouwbaar!
Betrouwbaarheid prikpil:
"Theorie: minder dan 0,03% wordt zwanger
Praktijk: 0,03-0,6% wordt zwanger". Een arts kan hier nooit voor aangeklaagd worden, omdat ze namelijk nooit garantie kunnen bieden!

Antwoorden (1)

Ga naar je huisarts met deze klachten, het zijn geen (bekende) bijwerkingen van de prikpil, de prikpil is even betrouwbaar als de gewone pil, minder dan 1% van de gebruiksters wordt zwanger, die kans is dus heel klein.
Een vervelende bijwerking van de prikpil is de sterke ontregeling van de menstruatie. Deze ontregeling treedt vooral op tijdens de eerste maanden van gebruik. Er bestaat doorlopend kans op bloeden, waarbij het van tevoren niet te voorspellen is hoe vaak, hoe erg of hoe lang het aanhoudt. Bloedingen die zo sterk zijn dat je maandverband moet dragen komen bij 15-30% van de gebruiksters tijdens de eerste maanden voor. Lichte bloedingen waarbij het dragen van maandverband niet noodzakelijk is, komen bij vrijwel
iedereen voor, vooral tijdens de eerste maanden van gebruik. Na ongeveer een jaar menstrueert 50% van de gebruiksters helemaal niet meer. Men heeft wel geprobeerd om het onregelmatige bloeden te verhelpen, maar dat is tot nu toe niet gelukt. Een andere bijwerking is de gewichtstoename die op kan treden. Vrouwen die de prikpil gebruiken, kunnen over het algemeen 2 tot 4 kg aankomen in gewicht. Overige bijwerkingen die soms vermeld worden zijn: hoofdpijn, buikpijn, droge vagina en minder zin in vrijen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of je zwanger kan zijn, weet je zelf wel, bij twijfel doe een test, bij iedere drogisterij en apotheek te koop.