wat bedoelt de beschrijving van gaviscon kauwtabletten met '2 tot 4 tabletten na de maaltijd, maximaal 4 x? (zie uitleg)

hallo

ik heb last van maagzuur,

ik heb gaviscon gekocht
maar nou staat er op de verpakkings beschrijving
'als symptomen voordoen neem dan 2 tot 4 tabletten na de maaltijd en voor het naar bed gaan, tot maximaal 4 keer per dag'

nou snap ik niet of ze dat '4 keer per dag' bedoelen om de 2-4 kauwtabletten 4 keer per dag te herhalen, of dat ze bedoelen dat je maar 4 tabletten per dag mag

kunnen jullie mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

DAt betekent dat je er maximaal 4 x 4 per dag mag hebben. Zoveel als nodig dus, maar niet meer dan dat. Het zal niet meteen kwaad kunnen als je er bijvoorbeeld 6 x 2 neemt (minder dan de maximale dagdosis, maar wel ERG vaak. En als je er elk uur één neemt, kom je daar ook niet overheen, maar zou ik zeker eens verder gaan zoeken naar de oorzaak. Maagtabletten zijn namelijk niet zo onschuldig als ze lijken. Je kunt er dus beter niet teveel van nemen, en ook eigenlijk niet te lang achter elkaar. As je wekenlang tabletten voor je maag moet slikken, kun je beter nog eens goed naar je dieet kijken of overleggen met de huisarts. Als je bijvoorbeeld ergens niet tegen kan (koffie, roken, scherp eten, vet eten oid), dan is het in de regel niet verstandig dat gewoon te blijven eten / drinken / doen, en maagtabletten te slikken om er geen last van te hebben. Toegevoegd na 1 minuut: Je kunt maagtabletten eigenlijk niet overdoseren, maar ze kunnen wel neerslag in je nieren veroorzaken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100