wat zijn mogelijke oorzaken voor afnemende witte bloedcellen in het lichaam?

Vervolg op mijn eerder gestelde vraag. Mijn schoonvader is nog steeds erg ziek. Zijn beenmerg maakt wel een kleine hoeveelheid witte bloedcellen aan, maar deze verdwijnen in korte tijd. Het aantal neemt steeds meer af en zit nu op 0.6. Dat is extreem laag.
Ik weet inmiddels waar witte bloedcellen voor dienen en wat ze doen in het lichaam.
Weet iemand wat mogelijke oorzaken zijn voor de afnemende witte bloedcellen? Waardoor kunnen ze verdwijnen?

Het is overigens geen leukemie, dat is nu uitgesloten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wat goed mogelijk is, is dat de witte bloedcellen "slecht" gemaakt zijn, waardoor ze korter meegaan dan normaal.
Wat ook kan is dat je schoonvader al zijn witte bloedcellen gebruikt om lichaamsvreemde stoffen op te ruimen. Oftewel het verbuikt ligt hoger dan de productie. Hierdoor raakt het product langzaam op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamsvreemde stoffen in de zin van een bacterie of infectie bedoel je?
Hij heeft het laatste jaar alleen maar infecties en zweren gehad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, lichaamsvreemde stoffen zijn idd bacteriën e.d. Eigenlijk alles wat ik het lichaam kan komen en daar niet thuis hoort (en je vaak ook ziek kan maken) is lichaamsvreemd.

Andere antwoorden (1)

Een gestoorde aanmaak, en het snelle verdwijnen van de witte bloedlichaampjes kan verschillende oorzaken hebben.!
Ik kan me voorstellen dat je graag een antwoordt wil maar ik raad je aan om dit toch bij de specialisten te halen.
Via deze site kun je antwoorden krijgen die je nog meer in verwarring brengen. Dus ga naar de juiste informatie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx. Helaas zijn de artsen er nog niet achter na diverse onderzoeken en beenmergpuncties. Vandaar ook mijn vraag of iemand enkele mogelijke oorzaken kent.