Hoe ga je om met Hsp ?

Ik bedoel als je dat zelf hebt?
Wat moet je ermee?
Mag een psygholoog die diagnose wel geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je er last van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had er eerst nog nooit van gehoord
Amadea
11 jaar geleden
Zoek eens op Goeie Vraag met het trefwoord HSP. Daar is al zoveel informatie te vinden! http://www.goeievraag.nl/zoek?q=hsp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via de zoekbalk op de site?
Ben hier niet zo goed in vrees ik
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt gewoon op de door mij gegeven blauwe link klikken, dan kom je er vanzelf!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag een psycholoog ja.
Mijn psych noemt mij ook HS,het betekent eigenlijk dat er heel veel prikkels en indrukken bij je binnenkomen en dat kan moeilijk zijn om te verwerken,het kan wel eens te veel worden(vind ik zelf)vooral als je al veel aan je hoofd hebt(ook mn eigen ervaring).
Eigenlijk ben je dan gwn heel gevoelig en daar moet je mee leren leven.
Maar ik weet zelf niet goed wat ik er verder van vind,het lijkt wel of iedereen tegenwoordig HSP is,net zoals de halve wereld ADD heeft( mijn broer) of ADHD of een autistische stoornis (mijn ex-vriendje)
Het zal allemaal wel..

Het beste antwoord

Ze voelen stemmingen van anderen goed aan
Ze zijn opmerkzaam en aandachtig
Ze ervaren, reflecteren en voelen diep en intens
Ze hebben een afkeer van specifieke indringende prikkels
Ze hebben tijd nodig om alleen door te brengen
Ze vinden kwaliteit en bevrediging van het werk zeker zo belangrijk als wat je ermee kunt verdienen

De voor- en nadelen van HSP zijn

HSP’s zien meer dan anderen en hebben vaak en sneller door wat er speelt tussen mensen. Ze voelen stemmingen aan en hebben vaak aan een half woord genoeg. Je kunt dit nog sterker in je voordeel trekken als je leert direct te communiceren vanuit het gevoel. Een nadeel is wel dat er allerlei dingen naar binnen denderen zoals negativiteit en botheid van andere mensen. Een hooggevoelige raakt daar eerder door van slag en heeft tijd en rust nodig om alle impulsen te verwerken. Ja een psycholoog kan en mag die diagnose stellen (heeft ze bij mij ook gedaan).
Ik heb ook een filmpje gepost zeker naar kijken en je krijgt nog meer duidelijkheid! :)

Toegevoegd na 15 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=Qds48zfDj-Q&feature=relmfu
Ik hoop dat je het nu kan zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kan ik wat mee
Dank je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan! Deel 1 moet je zeker ook bekijken! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behoorlijke mindf....
Zo een diagnose niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heb je dat filmpje gepost?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van slag zijn klopt wel goed ja.
Als ik bijv.ruzie heb met mn broer,is hij het een uur later vergeten.
Ik ben dan uren van slag en ik voel me dan ook uitgeput,ik wordt letterlijk moe van ruzie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat herken ik wel!
Dank je voor het filmpje