Mag je de pil een uur vroeger slikken?

Is het ok om de pil een uur vroeger te slikken dan je normaal doet?
Of moet je ze echt elke dag om de zelfde tijd slikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je de normale pil slikt dan kan dat, je kunt zelfs nog 12 uur te laat zijn als je de volgende pil maar op de gewone tijd slikt.

Er zijn alleen wel pillen waar je niet zoveel mee kunt variëren, lees dus even de bijsluiter voor de zekerheid.

Mijn advies: leg je pil bij de tandenborstel en neem de pil 's avonds in. Als je 's ochtends je tanden poetst en ziet dat je de pil gisterenavond vergeten bent ben je bij een normale pil nog op tijd (tenzij je heel lang uitslaapt).

Dus: een uurtje eerder op later is bijna nooit een probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat mag gerust. Als je het 's ochtends slikt: je staat doorgaans niet elke dag om dezelfde tijd op; als je het 's avonds slikt: je gaat doorgaans niet elke dat op dezelfde tijd naar bed.
Hier zit best een marge op.