Kan het zijn dat een BMI aangeeft dat je te dun bent, maar je er niet zo uitziet?

Iemand zei vandaag tegen mij dat ik er niet dun uitzie, en daar voel ik me echt heel rot over. Ik voel me nu nog dikker. Mijn BMI is nu 16.8 ongeveer. Maar kan iemand er dikker uitzien dan diegene is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
je bent niet dik..
Cryofiel
11 jaar geleden
...eerder TE dun...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lieve Faith; je hebt ondergewicht, eet veel te weinig, en luistert waarschijnlijk selectief naar wat andere mensen zeggen. Zoek alsjeblieft hulp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef diegene de volgende keer dat ie zoiets zegt. Maar een klap in het gezicht,. Negatieve Opmerkingen over het uiterlijk is onbeschoft. Iedereen is prachtig in zijn huidige vorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben niet dik, maar normaal. En ik wil niet normaal zijn. En sorry dat ik zo eigenwijs ben.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je bent gevaarlijk dun, en je wilt nog dunner worden. En sorry dat ik zo realistisch ben.
Ritsuka
11 jaar geleden
Zo'n laag BMI is niet normaal

Het beste antwoord

je BMI geeft aan dat je ondergewicht hebt (maar dat wist je zelf ook al, je hebt ook een eetstoornis)
Maar iemand kan er niet direct echt dun uitzien.

Het ligt er totaal aan waar je lichaam nog wel vet vasthoud. Als je bijvoorbeeld in je gezicht er redelijk 'normaal' uitziet (geen ingevallen wangen en holle ogen) en je draagt een slobbertrui en joggingbroek, dan kun je er op het eerste gezicht uitzien als iemand met een gezond gewicht.
Het ligt vooral aan de uitstraling van iemand en de kleding hoe dik/dun een persoon geschat word. Kijk maar naar een dikker persoon met slechtzittende te strakke kleding, die lijkt nog dikker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat het kwam omdat je er in je gezicht niet ongezond dun uitziet, en je een dikke trui of zo aanhad (je had het ook al over slecht weer en koud, met ondergewicht heb je het sneller koud)
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan inderdaad zijn dat je BMI aangeeft dat je te dun bent maar er inderdaad niet zo uit ziet. Je BMI wordt berekent door middel van je gewicht. Je kan heel gespierd zijn en daardoor zwaar zijn, maar wel heel dun zijn, en toch heb je een hoge BMI omdat je ook een hoge spiermassa hebt. Het kan daarentegen ook zijn dat je niet erg gespierd bent, waardoor je licht bent en waardoor een je een lage BMI hebt maar dat je er niet (te) dun uit ziet. Spieren wegen namelijk meer dan vet.

Maar maak je geen zorgen! Bij een BMI van 16.8 ben je echt niet te dik! In tegendeel zelfs, dan ben je echt wel slank/dun hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De betekenis van een BMI van 16.8 is: ondergewicht. Normaal is een BMI voor een vrouw 19,1 tot 25,8.
Degene die dat tegen jou zei bedoelde dat positief: je bent nog dunner geweest, maar het gaat nu blijkbaar wat beter en je ziet er niet zo iel meer uit.
Er is geen enkele sprake van er dik uit zien. Dat kán gewoonweg niet.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij weet niet dat ik nog dunner ben geweest, dus dat kan geen reden zijn. Ik zie er misschien niet dik uit, maar wel 'normaal', en dat wil ik ook niet. Ik haat vet, ik haat rondingen. Dus ik vind het super klote, want soms denk ik dat het wel meevalt qua dikte, maar dat is dus niet zo. Misschien zie ik mezelf ook nog eens dunner dan ik werkelijk ben, dat zou helemala verschikkelijk zijn.
Ritsuka
11 jaar geleden
je volledige zelfbeeld is verstoord door je eetstoornis, je kunt zelf niet meer zien hoe je lichaam er echt uit ziet, het enige dat jij ziet is vet.
Het maakt eigenlijk niet uit wat mensen over je zeggen, of je dik of dun bent, je gaat toch gewoon door met proberen af te vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Faith:
Je bent ziek.
Je ziet jezelf dikker dan je in werkelijkheid bent.
Dat is een ziekte.
Een stoornis.
Een eetstoornis.
Door een probleem in je brein en de manier van denken, zie je niet meer de werkelijkheid, zoals de meeste andere mensen die zien.
Je leeft in een onwerkelijke wereld, een wereld waar je zeer gevoelig bent, voor wat anderen van je vinden.
De signalen die uit je hersenen komen, zijn vervormd, verwrongen, je denkt dingen te zien die er niet zijn.!!!
Iemand zei vandaag tegen je dat je er niet dun uit ziet, terwijl je nog zo je best doet er wel dun uit te zien.
Dus is het een geweldige teleurstelling voor je!!!
Daar doe je nu zo je best voor, daar eet je nu zo weinig voor, daar train je nu zo hard voor!!
En dan zeggen ze zo maar tegen je, dat je er niet dun uit ziet!

Maar laten we het nu eens omdraaien.
Iemand zegt tegen je, wat zie jij er ondervoed en ziekelijk mager er uit!!
Je loopt echt voor gek zo op straat!

Ga je dat dan ook zo aan trekken?
Ga je dan als de donder weer normaal eten?
Is dan je eetstoornis voorbij?

Ik denk het niet!
je zal het onzin vinden, niet waar, het zal aan je kleren liggen, of aan die ander die zo dik is en het je niet gunt.
Je kunt alleen maar dwangmatig denken dat je niet dun genoeg bent!
Een ander ziet het wel.
Alleen jij ziet het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prachtig antwoord!
Ritsuka
11 jaar geleden
precies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens.
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik hoop dat dit de vraagsteller aan het denken zet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt alleen maar dwangmatig denken dat je niet dun genoeg bent!
Een ander ziet het wel.
Alleen jij ziet het niet. Dit zeg jij, maar die andere ziet dus niet dat ik dun ben. Dus wat je klopt zegt dan toch niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zo kan je het ook lezen, maar is zo niet bedoeld. Het is een reactie op de vraag zelf......
Ritsuka
11 jaar geleden
waarschijnlijk droeg je wat verhullende kleding, zoals ik al noemde. Bij zoveel mensen kun je niet goed zien hoe het figuur is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka, juist, want gek genoeg weten ze vaak onbewust, dat ze te mager zijn en bedekken ze dat met verhullende kleding.
De BMI is een objectieve maat voor een gezond gewicht. Het beoordelen van het uiterlijk gebeurt door iedereen anders. Dit is subjectief. Zo kan het zijn dat men een ander oordeel heeft over eigen of andermans lichaamsbouw.
Je beleeft dat je er te dun of te dik uitziet. Dat wat je beleeft betekent nog niet dat het echt zo is.