Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een wetmatigheid´juist als je meer sympathie nodig hebt is er minder te verwachtten?

Ik heb me verwonderd over het volgende´ik heb sinds kort mensen in dienst die ik zelf wat geef voor het werk dat ze voor me doen. Hun reacties zijn anders als ik erbij vertel dat ik het op dit moment niet allemaal kan vanwege terugkerende migraine. Enkelen hebben al gezegd dat ik gewoon hulp kan aanvragen bij de gemeente. Ik wil dat zelf liever niet. Hun scepsis kan ik niet mee overweg.
Toch is het oordeel op het moment dat je zegt dat je hulp nodig hebt anders dan dat je het gewoon als betaald werk ziet. Sympathie werkt tot mijn verbazing contraproductief en dat verwonderde mij. Ik merk hetzelfde in eigen kring maar dat is meer omdat iedereen eigen problemen genoeg heeft. jammer van de sympathie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Of het wetenschappelijk is uitgezocht weet ik niet, maar een Indiaas gezegde is: "De glimlach die je uitzend krijg je altijd terug."

En Deepak Chopra heeft het ook leuk beschreven in zijn 2de wet in het boekje "7 spirituele wetten van succes". Door datgene wat je nodig hebt aan anderen te geven ontvang je het zelf.

In de link vertelt hij ook hoe dat werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zegt: Sympathie werkt tot mijn verbazing contraproductief .........

Dat klopt niet.
Sympathie (hulp) NODIG hebben,
dat werk vaak contraproductief.

Het is geen wetmatigheid.
Niets in menselijke omgangsvormen is een wetmatigheid.

Maar mensen die "sympathie nodig hebben"
dat klinkt al niet zo sympathiek.

Iemand is aardig, prettig, beminnelijk, sympathiek dus,
of niet. Maar dat kun je niet vragen van iemand en dat
is ook niet te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing