Gevaar kneuzen stuitje?

Vorig jaar ben ik met schaatsen gevallen en heb mijn stuitje gekneusd. Hoewel ik mijn stuitje niet meer voel heb ik nog wel last van mijn rechterbovenbeen door het effect wat de val gehad heeft op mijn bekken.
Nu vraag ik me af hoe gevaarlijk het is om nu weer te gaan schaatsen met uiteraard het risico dat ik weer val...

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het gevaar dat je nu je stuitje kneust is niet groter dan voorheen.

Het risico is wel groter omdat je al bang bent voor wat mogelijk komen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het risico dat je valt is natuurlijk groot. Of als jezelf niet valt toevallig door een ander op de grond beland.
Maar het schaatsen is zo leuk en zo lekker Hollands.

Zou gewoon een lekkere luier of nachtvermaand in je broek stoppen zodat je niet meer zo hard op je stuitje kan vallen als je toch echt graag wilt schaatsen. Dus goed je stuitje afdekken.

Toegevoegd na 1 uur:
nachtvermaand = nachtverband
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha leuke oplossing+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe groot het risico is dat je valt is natuurlijk wel afhankelijk van het feit hoe goed je kan schaatsen. De kans hoeft dus niet groot te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Rick, nieuwe avatar. Klopt maar misschien kan je wel goed schaatsen maar er is misschien een stuntel die tegen jou op botst, en hoepla dan lig je daar met je benen in de lucht. Zelfde als met skien ik sta gewoon te wachten en een leipo botst tegen mij op en lig op de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook precies hoe het gebeurde, ben een goede schaatser, als het even kan lekker lange toertochten en snert als beloning! Vorig jaar ging er echter ineens eentje die rechts van me reed voor me het ijs kussen en schoof voor mn voeten.......hij had niets...... grrrrr
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie tip lora! :))
Ik zou eens langs de huisarts gaan als je nog steeds klachten hebt van een val van vorig jaar.
Het kneuzen van je stuitje is niets aan te doen, maar blijkbaar is er toch meer aan de hand geweest omdat je nog last van je been hebt.
Kan je gelijk vragen wat het risico, van nog eens vallen bij schaatsen, is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eigenlijk officieel nog bij de fysio maar toen ik medio november al ver over mijn budget van het ziekenfonds heen was heb ik het gestaakt want kon het me niet veroorloven. Nu begin ik echter binnenkort met een nieuwe baan en zal ga het dan weer oppakken... maar ja, wie weet kunnen we dit weekend toch wel echt weer schaatsen...
Een voorbeeld over mij zelf, ik ben in 1998 hard gevallen op mijn stuitje op oudejaarsavond het was toen spekglad ,ik zal je eerlijk zeggen dat ik er regelmatig last van heb ,het is en blijft een zwakke plek .Ik had toen een scheurtje in mijn stuitbeen. Er zijn momenten dat het gevoelig blijft .Met name als ik vermoeid ben op lichaamlijk gebied. Pas aub op ,neem geen risico. Een tweede val ??na zoveel jaar. ik moet er niet aan denken.Ik ben niet zo kleinzerig maar wat heeft mij dat toch pijn gedaan . Weetje wat wel lastig is je hebt deze ervaring ,eigenlijk ontneem je het schaatsplezier ,en wil uiterst voorzichtig zijn .Ik ervaar dat ook ,ik loop ook zeer krampachtig door de gladde glibber hier in de buurt ..maar dat komt door die val ....en daarom ben jij ook uiterst voorzichtig . Maar neem geen risico ...een ongeluk zit in een klein ..stuitje..pff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb precies dezelfde ervaring, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer pijnlijk he Rieneke ?Ik had liever een bevalling .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stuitje doet ontzettend zeer. +
Rieneke1
14 jaar geleden
niet alleen pijnlijk, maar het duurt ook zooooo lang :(
bevallingen kan ik niet over meepraten;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt ik heb er jaren echt veel last van gehad en wat ik al zei ,nog wel eens .Het blijft altijd een zwakke plek ,en mijn angst is groter geworden om er weer op te vallen jiiiiiggg ik voel al een pijn scheut bij de gedachten brrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die maanden zittend op een zwembandje en kussentjes, lopen als een idioot... nee, ik zou het liever neit nog een keer over doen maar aan de andere kant, hoe groot is het percentage dat het nog een keer gebeurt..... AH, waarom ben ik toch ook zo dol op schaatsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies je mag ook eigenlijk niet je fijne ervaringen er voor ontzeggen ,maar het gevaar is wel als je voorzichtig bent en je angst neemt toe ,vraag ik me af of het handig is .Ik heb na mijn val partij jaren erna nog geschaatst maar nooit meer zo lekker ontspannen als daarvoor puur door de angst .... Het is alleen maar goed als je die angst kunt overwinnen.
Hebben ze jouw verboden om te schaatsen.!?
Vraag toch even na bij je huisarts dan heb je een safe antwoordt.