Wat te doen met achterbakse collega, die via leidinggevende mij confronteerde met onwaarheden?

Ik ben zzp er in de zorg en via een bemiddelingsbureau werk ik voor verschillende instellingen. Kom dus op diverse plekken met elke keer andere collega's. Eergisteren moest ik werken met een collega, die ik dus niet ken. Nu heeft zij een rapportage gestuurd naar haar leidinggevende, dat ik weigerde medicijnen te delen. Dat ik niet de bellen afliep, 2 personen vonden dat ik maar alcohol rook. Etc. Allemaal onwaarheden. Die leidinggevende, die mij nog nooit gezien heeft, zei door de telefoon dat ik slecht verstaanbaar was. Met andere woorden met een dubbele tong praatte. Ik ben nog nooit zo beledigd. Voel me er rot onder, omdat ik mezelf niet kan verdedigen.ik had die collega nog nooit gezien en achter mijn rug om onwaarheden doorbrieven en tijdens het werk niks zeggen. Had ze dat maar wel gedaan dan had ik met haar kunnen communiceren. Nu kan ik er niks mee. Het vreet aan mij hoe ik het verder moet oplossen, want laat het er niet bij zitten. Weten jullie hoe, wie waar wat? Ook omdat ze mijn contactpersoon van het bemiddelingsbureau heeft gesproken, en dit vermeldde. Straks krijg ik geen werk meer door die collega. Een verdrietige zzp er.

Weet jij het antwoord?

/2500