Wanneer richt een kogel het minst schade aan bij aanspannen spieren of slappe spieren?

Vraag is duidelijk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het verschil is minimaal, maar ik denk dat bij het ontspannen de kogel minder schade aanricht, omdat bij het spannen het spierweefsel dichter bij elkaar komt te liggen en dus de kogel meer weefsel raakt/kapotmaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het is bij de niet goed voor je maar ik denk dat slappe spieren ontspannen zijn dus kan er minder kapot gaan in je lijf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij vraagt niet of het goed is of niet. Hij vraagt hoe de kogel het minst schade aanricht..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey vaas, gebruik jij die username ook op youtube?
Een kogel heeft zo'n destructieve snelheid dat het verschil in aangespannen of ontspannen spieren verwaarloosbaar zal zijn (ook omdat de druk een natuurkundige formule is: kracht per oppervlakte maat; het raakvlak van de inkomende kogel is zo klein dat hij penetrerende kracht heeft). Geen verschil dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt aan het type kogel, wel of geen beschermende kleding, grote afstand of kleine afstand, snelheid kogel, inval hoek.
Het effect van aangespannen spieren of slappe spieren is klein. En niet, zo zeer slecht meetbaar. Theoretisch zou je nog een eind komen, maar de andere effecten zijn veel groter.

Aangespannen spieren hebben een groter dichtheid (massa per liter) en er zijn tabellen waarin effecten van grotere dichtheid in staat per kogel.

Ik ga het toch theoretisch proberen :)
Bij hoge snelheden geen verschil, maar bij lagere snelheden en grote kogel (paintball) zou aanspannen voor minder blauwe plekken zorgen. Ik ga uit van dat de kogel niet door de huid heen komt.