Dik in de puberteit raak je dat ooit nog kwijt?!

Ik hoorde laatst dat het vet wat je in de puberteit hebt je nooit meer kwijt kan raken. Maar wel tijdelijk. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Na de puberteit raak je vaak wat vet kwijt juist, het zogegeten babyvet verdwijnt.

Het overige vet en je gewicht is vooral afhankelijk van wat je eet en drinkt, en hoeveel. Dat kan op elke leeftijd veranderen, je zit er dus niet aan vast.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het babyvet verdwijnt tijdens de kleuterleeftijd.
Ritsuka
11 jaar geleden
het heet misschien officieel anders, maar het word vaak babyvet genoemd. Als je jonger bent, heb je vaak een iets boller koppie (had ik ook) en zodra je dan volwassen bent verdwijnt dat een beetje. DAT babyvet bedoel ik, waarschijnlijk heeft het een andere naam.
Hoe bedoel je tijdelijk? Door de puberteit en de hormonen die erbij komen kijken veranderd het hele lichaam.
Wat er misschien bedoeld wordt is dat de vet cellen die je lichaam aanmaakt als je dikker wordt dat deze nooit meer verdwijnen. Dat is wel waar, maar door te sporten en gezond te eten zullen deze vet cellen wel slinken.
Omdat ze wel altijd aanwezig zijn, is het mogelijk om sneller op diezelfde plekken ooit weer dikker te worden. Deze cellen vullen zich sneller dan dat er een nieuw cel aangemaakt moet worden.