Is een asbest-rodelbaan gevaarlijk?

In Oostenrijk hebben wij ongeveer 15 keer (eens per jaar) een asbest-rodelbaan bezocht, is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zelfs al zou ik er gewerkt hebben dan zou ik me weinig zorgen maken.

In de buitenlucht kom je nauwelijks in aanraking met asbestdeeltjes als deze al vrijkomen tijdens het rodelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het simpele feit dat asbestbanen nog steeds bestaan is al te zien dat het niet gevaarlijk is.
Als er asbestdeeltjes gemeten zouden worden zouden ze per direct gesloten worden. Het zijn er niet veel meer, want ze worden vervangen, maar dat het niks met asbest te maken.
Hooguit dat mensen er onterecht bang voor zijn, maar meer omdat de banen aan het einde van hun levensduur zijn en omdat het oude banen zijn waar je gemakkelijk uitvliegt met flinke schaafwonden als gevolg. Dat zou met een betonbaan zonder asbest hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden.