Kan ik mijn stopweek vervroegen na het 2x doorslikken van de pil?

Ik heb de pil nu 1x doorgeslikt en die strip is vandaag op. Nu wil ik komende week nog even niet ongesteld worden, maar liever die week daarop. Kan ik gewoon een week van een nieuwe pil slikken en dan erna stopweek houden? en moet ik dan na die stopweek de strip afmaken en dan weer een stopweek houden, of moet ik dan weer 1 week van een nieuwe strip erbij slikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de bijsluiter..! Daar staat het in.

Het beste antwoord

Ja hoor, ik slik de pil maanden achter elkaar door dus je kunt gerust nog een week langer doorslikken en dan je stopweek laten komen. Het KAN zijn dat je een doorbraakbloeding krijgt en het KAN zijn dat je een enorme hoofdpijn krijgt maar daar kom je dan wel achter.

Daarna moet je MINSTENS weer het gewone aantal pillen slikken dus als je een aangebroken strip hebt moet je weer net zoveel doorslikken tot je weer het aantal pillen van 1 strip hebt geslikt of je bewaart de aangebroken strip tot je weer eens wil doorslikken.

Doorslikken is helemaal geen probleem als je het maar volgens de regels doet dus niet opeens 2 wk slikken en dan een stopweek laten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, duidelijk!

Andere antwoorden (2)

Slik komende week een pil en hou daarna een stopweek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks! Maar moet ik dan als die strip op is weer een stopweek houden, dus na 2 weken, of 1 week van een nieuwe strip erbij slikken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk is op deze pagina ;) http://www.mijnanticonceptie.nl/ik-gebruik-de-pil/menstruatie-verschuiven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet bedield om 1 pil extra te slikken, maar elke dag. Tot je een stopweek inbouwt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
simoneeee je moet echt weer MINSTENS 3 wk slikken voor je WEER een stopweek houdt!!!
Begin aan een nieuwe strip en slik deze een week door. Houd dan een stopweek en begin daarna aan een nieuwe strip. De strip waarin pillen zitten kan je bewaren voor als je nog een keer een week wilt doorslikken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als alternatief kan je ook de nieuwe strip helemaal op gebruiken, dus zonder je normale stopweek. Dat kan verder geen kwaad.