Waarom gaat een moeders kinderkleding stelen die financieel bijna geen kleren kunnen kopen voor hun kind en geen hulp zoeken ?

Het verhaal dat ik hoorde dat ze jassen en kleren steelde van school en uit restaurants en openbare gelegenheden zoals een overdekte speeltuin. Ze ging dan naar een restaurant en bij het naar huis gaan trok ze haar dochter een jas aan van een ander kindje als deze er hing. Ook wat ze zelf zei dat ze jassen en of vest had meegenomen bij een pashokje in een kledingwinkel die lagen op een kinderbugy. Op school stopte ze jas gewoon in tas van haar dochter 5 jaar, of trok deze aan en deed hierover een regenjas aan. Haar dochter ging dan s'morgens naar school met een regenjas. Het kwam naar buiten toen ze haar dochter op school een andere jas had aangetrokken toen net de moeder van het meisje van jas de jas wou pakken. De moeder zag net haar dochters jas onder de regenjas en herkende deze doordat een bruine vlek aan de voorkant had. Ze wist ook hoe haar dochtersjas eruit zag en dat deze anders was. Ze deed aangifte van diefstal en later bij verklaring kwam de rest naar buiten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

uit schaamte zoeken veel mensen geen hulp!

Toegevoegd na 2 minuten:
opzich jammer dat ze dat niet doen want je gaat er alleen maar op vooruit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

voor sommige mensen is hulp vragen moeilijker,omdat t vernederend kan aanvoelen.stelen doe je anoniem,zolang t lukt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je het lef hebt om kleding te stelen dan zou je toch ook best het lef moeten hebben om hulp te vragen.
Ik denk eerder aan cleptomanie.

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik bedoel aan 1 jas zou je voldoende moeten hebben, wanneer ze bleef stelen dan lijkt het mij gewoon een cleptomaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet anders concluderen, dat die moeders die dat doen, dat als ENIGE mogelijkheid zien om dat te doen... Een andere reden kan er eenvoudigweg niet zijn, want als ze een andere mogelijkheid hadden, dan zouden ze dat echt wel doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook dat ze meerdere mogelijkheden zien, en dan voor deze kiezen. Het kiezen voor de ene mogelijkheid wil niet zeggen dat er geen andere zijn. Als er 10 verschillende mogelijkheden voor iets zijn, doe je ze toch ook niet allemaal? Dan kies je toch ook gewoon eentje?
Schaamte.
Of bang zijn dat om hulp vragen toch niks oplevert. Of bang dat als ze om hulp vraagt, mensen vinden dat ze niet in staat is om voor haar kinderen te zorgen, en ze dan weggenomen gaan worden.

Maar als ze regelmatig jassen steelt, zou het inderdaad kunnen zijn dat het niks meer te maken heeft met die jassen nodig hebben, maar met dwangmatig stelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze schamen meestal van hun situatie. Ze kan toch gewoon een partime baan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch niet echt slim om op de school van je dochter een jas te stelen.
Dan kun je erop wachten dat ze je betrappen.!
Altijd kleding voor haar dochter.!
Beetje vreemd allemaal. Heeft ze schuldgevoelens naar haar kind toe..
In ieder geval zal deze vrouw wel in de hulpverlening moeten, want ook haar kind krijgt hierdoor geen goed voorbeeld.
Triest hoor.