Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je, na een avond veel alcohol drinken, nergens last van hebt ben je dan alcoholist?

Een normaal mens heeft na een avond doorzakken , de volgende ochtend, meestal last van een kater of hoofdpijn. Er zijn ook mensen die elke dag alcohol drinken en die hebben na een avond vreselijk veel drinken nergens last van. Zijn dat alcoholisten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat klopt dus niet.

Ik drink heel af en toe wat, op speciale gelegenheden, maar ben nog nooit wakker geworden met een flinke kater. Je kan ook verstandig doorzakken.... zorgen dat je naast alcohol ook water binnen krijgt (zodat je niet uitdroogt, wat voor de leuke hoofdpijn zorgt)

Een alcoholist is iemand die alcohol nodig heeft om fatsoenlijk een dag door te komen... naar mijn mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, dan is je lever in zeer goede conditie... Een echte alcoholist heeft een slecht werkende lever, per definitie... Dus dat is het niet... Nee je lever zag kans alles snel en probleemloos te verwerken, wees er maar trots op, en plaag die lever niet zo vaak dat hij zich overwerkt... Dan is het niet meer zo dat je er niets van merkt na een avondje stevig stappen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat hoeft ik.
ik drink eigenlijk nooit alleen met een verjaardag ofzo maar ik heb smorgens nooit ergens last van.
het enigste waar ik dan last van heb is dat mijn bed rondjes draait als ik ga liggen savonds
maar echt een kater heb ik nooit gehad,.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je bent alcoholist als je geen dag buiten alcohol kunt.
Als je normaal gesproken geen alcohol gebruikt, en af en toe eens doorzakt zonder daar last van te hebben, ben je geen alcoholist.
Je hoeft trouwens geen kater te krijgen, als tussendoor af en toe een glas water drinkt, zal je 's morgens nergens last van hebben.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
als je vaak alcohol drinkt moet je meer drinken om de "fijne" werking ervan te ervaren (terwijl de negatieve werkingen per glas gelijk blijven, zoals lever beschadiging) je krijgt ook minder snel kater/of misschien voelen we t minder na loop van tijd.
maar dat je alcohol gewend bent betekend inderdaad verslaafd want bij stoppen krijg je ontwenningsverschijnselen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een alcoholist als je iedere dag behoefte hebt aan drank en dit niet kunt weerstaan en dus een aantal glazen drinkt.
De bijverschijnselen hoeven dan nog niet aanwezig te zijn.
Maar dat komt op de duur vanzelf wel.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een alcoholist is iemand die niet zonder alcohol kan leven en alles in het werk zal stellen om diens gewenste hoeveelheden naar binnen te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding