Kunnen ouders door zelf een ruzie met broer en schoonzus, spreekverbod aan hun kinderen opleggen van 11en 15 jaar tegenover hun oom en tante?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk kunnen de ouders dit aan de kinderen opleggen alleen moeten zij zich wel afvragen of dit enig effect zal hebben.

een kind van 15 hou je niet zomaar tegen en welke straf zou er dan moeten staan op een overtreding van dit verbod?

het zou mij logischer voorkomen als de ouders met de kinderen zouden communiceren wat er tussen hen de broer en schoonzus speelt en dat ze vragen aan de kinderen om bij de contacten niet over dit onderwerp te praten.

het voordeel hiervan is dat de kinderen dit ook niet als een straf ervaren en de mogelijkheid aan hen biedt om de familierelaties in stand te houden.
dit in tegenstelling tot een spreekverbod dat wel als een straf wordt ervaren terwijl de kinderen zelf niets verkeerd hebben gedaan.

in bijna alle gevallen zal blijken dat straffen terwijl er niets verkeerd is gedaan niet goed zal uitpakken. het zal eerder druk leggen op de relatie tussen de ouders en de kinderen en het lijkt mij dat dat niet het doel van de oefening zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, of het verstandig is, nut heeft enz valt over te disuseren, maar ouders kunnen hun kinderen dat opleggen.
Er is geen wet die dit letterlijk verbied.