Bestaan er stoffen die alcohol in het lichaam sneller afbreken?

Alcohol wordt in ons lichaam afgebroken door aldehydedehydrogenase en door alcoholdehydrogenase. Is het mogelijk deze stoffen bijkomend in te nemen of de werking er van te versnellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door training (lees regelmatig drinken) past de lever zich aan, en kan deze meer alcohol tegelijkertijd verwerken. Dat is niet wat je vroeg, maar heeft wel dezelfde uitwerking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn enzymen voor menselijke consumptie in de handel onder de merknaam 'wobezymen". (In NL verkrijgbaar, in B niet).
Zouden deze effectief zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Plaatst er niemand een antwoord ipv reactie? Dan kan ik je 10 punten geven. :-)

Het beste antwoord

Er bestaan wel pillen die zeggen dat ze alcohol eerder afbreken, maar daar is nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.