alcohol als je daar te veel van op hebt kun je er doodt aan gaan, maar kun je van wiet ook een overdosis krijgen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Absoluut. Het actief ingrediënt is THC.

Daarnaast kun je zelfs aan teveel water doodgaan. Teveel van wat ook kan gewoon fataal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even gezocht op internet en er zijn GEEN gevallen bekent van mensen die overlijden door een teveel aan wiet.
Eer je een overdosis wiet binnenkrijgt ben je allang het vermogen kwijt geraakt om nog meer wiet te consumeren.
Wel kan je last krijgen van hartkloppingen paniekaanvallen zweten rillingen duizelig/misselijk en kan je bewusteloos raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
...of 2 dagen later nog stoned zijn. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2dagen stoned? dat is nog eens waar voor je geld krijgen
Kristal
11 jaar geleden
Ja, maar dan moet je niet hoeven werken de volgende dag, heb je toch een probleem :-)
Rieneke1
11 jaar geleden
kristal, je bent vergeten te plussen.
Kristal
11 jaar geleden
Dank je Rieneke ;-) Burdy: alsnog geplust !
Nee, dat is praktisch onmogelijk. Om te sterven aan een THC-overdosis zou je ongeveer 8,5 kilo pure THC naar binnen moeten krijgen in korte tijd. Aangezien wiet ongeveer 20% THC bevat zou je dan 42 kilo wiet moeten roken en dan is er alsnog een 50% kans dat je niet komt te overlijden.

Dat alcohol kan zorgen voor een sterfgeval ligt er ook aan dat alcohol afbraak kan doen aan de hersenstam, waar ademhaling etc. geregeld worden. THC is per definitie niet schadelijk voor de hersenstam en dus zal je ook niet kunnen overlijden aan ademhalingsstoornissen, hartritmestoornissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1