Lastige vraag.

Ongeveer 1-2% van de normale zwangerschappen wordt een tweeling, een drieling of meer komt nog minder voor en door de reageerbuisbevruchtingen zijn er meer meerlingen geboren (het percentage is dus wat hoger). Dus ik ga uit van 2% van de zwangerschappen met een meerling dus uit 100 zwangerschappen komen er 2 met een meerling van 2 kinderen of meer.

Dus in plaats van 100 kinderen komen er uit 100 zwangerschappen ongeveer 102 kinderen waarvan uit die 102 er vier kinderen deel zijn van een meerling (en nog meer als er een drie- of meerling bij is).

Dat zou dus betekenen dat als ongeveer 4 op de 102 kinderen deel zijn van meerling (en je met een startwaarde van ongeveer 1-2% begon) ongeveer 4% van de nederlanders deel is van een meerling.