Kan je gewone Nivea gebruiken voor je droge lippen ?

Ik vroeg mij af of ik gewone Nivea (die in de blauwe pot) kan gebruiken voor mijn lippen.

Ik heb niet altijd een labello (of ander soort lipbalsem) bij mij, maar wel altijd een potje Nivea in zakformaat.

Maar ik weet niet of je het op alles, dus ook je lippen, mag gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij is Nivea op petroleumbasis, niet zo gezond als je dat binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van die petroleum, dat klopt niet hoor. Eucerit is een chemisch middel op basis van alcohol en wax, dit middel heeft de eigenschap om vet en vocht (water) aan elkaar te laten hechten (binden) terwijl deze stoffen van nature elkaar afstoten. Door dit middel hebben we tegenwoordig al die crèmes en smeerseltjes in de winkels.
Ondanks dat dit een chemisch middeltje is heeft het toch zijn herkomst in de natuur, het bevind zich namelijk ook in de vacht van schapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom neem je dan niet altijd, maar soms, een lippenbalsem mee? Die kun je toch altijd meenemen als je weet dat je er vaak last van hebt? Die kan je in je tas, jas, auto leggen.
Afgezien daarvan kan Nivea wel maar zelf zou ik voor een lippenbalsem kiezen, die heeft toch weer specifieke verzorgende eigenschappen voor de tere huid van je lippen.
Vond nog een artikel op internet waarin staat waar je droge lippen door kunnen komen (externe factoren, te weinig vitamine B2, teveel paraffine in bepaalde lippenbalsems) Bronnen:
- http://www.girlscene.nl/beauty/beauty/2011/februari/non-stop_droge_lippen?visitorId=5d024aa17c5a8b71763ed3b435787346

Antwoorden (2)

Er zijn mensen die het doen, dus het kan. Lees bijvoorbeeld het negende antwoord bij http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/mode-accessoires/middel-helpt-best-droge-lippen.87442
Maar persoonlijk lijkt mij het niet lekker, ik heb altijd een stick van dr. Swaab op zak. Het lijkt mij dat Nivea de doorbloeding van je lippen zal verstoren. Dat spul is voor je huid goed, maar lippen zijn van een andere samenstelling dan huid.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een vermoeden dat het gaat branden omdat het geparfumeerd is,als er dan door de droogheid een scheurtje in je lip zit, dan moet je dit denk ik wel voelen met nivea.
Dat kan heel goed.
De gewone nivea is een neutrale, wel behoorlijk vette creme.
Omdat ie zo vet is, smeer ik hem niet op mijn gezicht, maar wel op mijn lippen.
•Bevat Eucerit, een uniek hydraterend bestanddeel, dat is een emulgator van water en olie.

Het verhaal van NIVEA begint met de doorslaggevende ontdekking van Eucerit, de eerste emulgator van water en olie.

http://www.sip.be/dpb/econ/00seidpbbrugge/sei06/871.htm

Toegevoegd na 3 minuten:
Eucerit is een chemisch middel op basis van alcohol en wax, dit middel heeft de eigenschap om vet en vocht (water) aan elkaar te laten hechten (binden) terwijl deze stoffen van nature elkaar afstoten. Door dit middel hebben we tegenwoordig al die crèmes en smeerseltjes in de winkels.
Ondanks dat dit een chemisch middeltje is heeft het toch zijn herkomst in de natuur, het bevind zich namelijk ook in de vacht van schapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
idd prima, ik gebruik het ook regelmatig op mijn lippen.