Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Borstvergroting, hoe kan ik dat het besten aanpakken op het werk mbt ziekmelden?

Ik krijg in december een borstvergroting. Het is een normaal midde maatje wat bij mijn lichaam past en waarschijnlijk ook niet gaat opvallen. (Dat hoop ik tenminste)
Alleen het probleem is nu dat ik dus absoluut niet wil dat ook maar IEMAND het weet...
Zelfs mijn baas niet op het werk.
Tijdens mijn consult vertelde de chirurg me dat ik absoluut 1 week rust moest nemen en ik verder de komende 6 weken geen zware dingen mag doen. Ik werk als verpleegkundige dus dat word moeilijk...
Zou ik me een week kunnnen ziekmelden met de smoes dat ik door mijn rug ben gegaan? Of controleren ze zoiets?
Zijn er mensen met tips of ervaring?

En de reden dat ik niet wil dat iemand het weet is gewoon omdat ik me er enorm voor schaam en ik het alleen doe zodat ik me zekerder voel bij mijn partner. (mijn partner zelf vind het niet nodig, maar ik zelf voel me er onprettig bij.)

Alvast bedankt voor mensnen die dit lezen en hopelijk hebben jullie een fijne oplossing voor mij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt je niet zomaar ziekmelden. Ik begrijp je positie, maar er is duidelijke jurisprudentie die zegt dat je niet ziek bent in de zin van de wet m.b.t. loondoorbetaling bij een cosmetische ingreep die medisch niet noodzakelijk is. Er is recent nog een zaak over geweest, en dit is wat de kantonrechter zei:

"1. Een werknemer die een cosmetische ingreep ondergaat is op het moment van het ondergaan van de ingreep (nog) niet ziek. Het gaat hier om een persoonlijke keuze om het lichaam te verfraaien. Dit moment komt dus voor rekening van de werknemer.