Ik heb een conflict met een collega. Hoe krijg ik dit in mijn vrije tijd uit mijn hoofd?

Het meningsveschil is niet van heel groot belang. Maartoch lukt het niet om er als volwassen mensen uit te komen en dreigt het een principekwestie te worden. Ik vind het erg kinderachtig om met dit probleem naar een leidinggevende te gaan. Maar toch blijft het aan mij knagen. Ik heb het initiatief genomen om het uit te praten maar de zaak escaleerde nog meer!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je schrijft: "Het dreigt een principekwestie te worden". Mijn advies: Ga er eens rustig voor zitten en vraag je af wat wérkelijk belangrijk is in het leven! Een ruzie of meningsverschil over iets onbenulligs? Jij maakt je kennelijk druk over een woordenwisseling met je collega, terwijl hij/zij nu waarschijnlijk leuke dingen doet zonder ook maar een moment aan jou (of aan het conflict met jou) te denken. Is de kwestie waar het om gaat nou echt zó belangrijk dat jij je humeur erdoor laat bepalen? Laat je het toe dat die persoon zóveel negatieve invloed heeft op jouw leven? Kortom, mijn advies is: leer om tegenslagen en problemen die je in het leven ondervindt zoveel mogelijk te relativeren, onder het motto "Achter m'n kont is de wereld rond!"

Het helpt misschien als je de hele kwestie voor jezelf eens op papier zet en dit zonodig een aantal keer herhaalt. Daarna gooi je het velletje papier weg. Je kunt het eventueel ook nog verbranden. Op die manier kun je dingen nl. uit je systeem verwijderen en blijft het niet meer aan je knagen.

Ik weet niet waar het meningsverschil over gaat natuurlijk, maar mij lijkt het beste, als je het toch al kinderachtig gedrag vindt. Geef hem gelijk, laat hem dan maar als klein kindje ofzo zijn gelijk hebben, dat maakt jou beter ;) Probeer het van je af te zetten, en gewonn door te gaan. Ik vindt het volwassen van je dat je een oplossing probeert te vinden. Schud het van je af, lkkre afleiding. dan moet alles wel goedkomen ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100