hoeveel bloed nemen ze af per buisje?

maandag moest ik bloed laten prikken, ze hadden 18 buisjes nodig, puur uit nieuwsgierigheid vraag ik mij af hoeveel CC dat eigenlijk (ongeveer) is?

11 jaar geleden
27.9K

Het beste antwoord

Er even van uitgaande dat het 9 grote en 9 kleine buisjes waren is het gemiddeld 135 cc/ml

Ik hoop dat er iets uit komt/is gekomen,het niet ernstig is en dat er iets aan je aandoening/ziekte gedaan kan worden!

Sterkte!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
esth0r
11 jaar geleden
helaas is (in 2007 al) MS geconstateerd, de bloedtests zijn om te controleren of ik aan een ander medicijn kan beginnen, maar heel erg bedankt voor je vriendelijke woorden! groetjes, esther p.s. tnx voor je antwoord ook!

Andere antwoorden (1)

Een buisje bloed voor onderzoek heeft een inhoud van
meestal 5 - 10 ml.

Welke buis gebruikt wordt hangt af van het aangevraagde onderzoek.