kan ik 2 kilo vet aankomen in 2 dagen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd en wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat stond er net niet.
Moderatie heeft het veranderd. Er stond net "ik ben 2 kilo in 2 dagen aangekomen?"
itsme
11 jaar geleden
@Niels1411: De vraag is niet aangepast door de moderatie. Wellicht heb je de vraag eerst niet goed gelezen.

Antwoorden (4)

puur theoretisch zou het kunnen want voedsel wordt in 24 tot 72 uur omgezet in vet , spieren en afval, zie de link.

Dus wat je eet zou na 48 uur in vet kunnen zijn omgezet.Er zal echter wel een maximum zitten aan het gewicht dat je zo toe kunt nemen. En de vraag is of je er in slaagt het naar binnen te krijgen of of je maag die hoeveelheid kan verwerken

Toegevoegd na 33 minuten:
theoretisch kon het misschien maar praktisch dus toch echt niet, zie de tweede link, je zou 15000 calorieen meer moeten eten dan je lichaam nodig heeft.

Zie een stukje uit de link:
En wist je dat je om echt 2 kilo aan te komen ongeveer 15.000 kcal extra boven op je normale inname moet eten? Dit komt neer op:

- 14 medium menu’s van de Mc Donalds met een hamburger, patat, cola en fritessaus.
- 370 gevulde paaseitjes
- 100 bruine boterhammen met halvarine en magere kaas.
- 2143 zoete dropjes.
- 500 mandarijnen.
- 300 waterijsjes.
Dus als je echt 2 kilo wilt aankomen in 1 weekend moet je heel erg je best doen!
Summo
11 jaar geleden
Als je 2 liter vloeibare boter opdrinkt of 2 kilo boter opeet, kan dat wel, maar ik denk niet dat je dat zo bedoeld :p

2 kilo "aankomen" in 2 dagen kan, maar 2 kilo "vet" aankomen kan niet in 2 dagen. Het voedsel wat je in 2 dagen kunt eten zal misschien wel binnen 2 dagen omgezet zijn in vet, maar daarmee haal je nooit 2 kilo vet in 2 dagen. Simpelweg omdat er van een maaltijd maar een heel klein beetje vet word "aangemaakt." Het overgrote deel in ontlasting en de hoeveelheid "vet" kan nooit 2 kilo bedragen in 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat lukt je niet. Vet levert 9 kilocalorieën per gram, die je dus in de vorm van vet, koolhydraten en/of eiwitten moet eten, bovenop wat je nodig hebt als brandstof en vervanging van lichaamscellen. Per dag betekent dat 9000 kcal. extra in de vorm van een kilo vet, 2,25 kg suiker of 75 eieren of denkbare combinaties hiervan. Als je dat al binnen zou kunnen krijgen en houden dan moet je lichaam dat allemaal ook nog zien te verwerken. Daarvoor is de capaciteit onvoldoende. Vergelijk het met een trechter waar je aan de bovenkant wel meer in kunnen doen maar de verwerkingssnelheid wordt bepaald door de uitloopopening. De kans dat je flink ziek wordt omdat je organen bij dergelijke hoeveelheden gaan protesteren is levensgroot, te beginnen bij je maag, je lever en je darmen.

Bij gewicht spelen naast vet vooral ook de spiermassa en de hoeveelheid lichaamsvocht een belangrijke rol. Er is nergens zoveel kennis over de berekening van toename en afname van lichaamsgewicht als in de fitness/bodybuilderswereld. Hieronder een voorbeeld dat duidelijk maakt dat een kilo per week aankomen al een prestatie van formaat is, hoewel het daar natuurlijk niet in de eerste plaats te doen is om vetweefsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de weegschaal ineens 2 kilo meer aangeeft in 2 dagen, kan dit door verschillende dingen komen:

- je hebt erg zout gegeten, daardoor gaat je lichaam vocht vasthouden en weeg je wat zwaarder.
- je hebt erg ongezond gegeten, dit kan ook zorgen voor vastgehouden vocht.
- je bent nog niet naar de wc geweest, je darm en blaasinhoud tellen ook mee.
- je hebt weinig vezels gegeten, je stoelgang is wat minder en je darmen zitten voller.
- als vrouw: onder invloed van hormonen schommelt je gewicht gedurende de maand soms wel 2-3 kilo.

Je komt echt niet 2 kilo vet aan in 2 dagen, het is waarschijnlijk gewoon vastgehouden vocht.
Om dit weer weg te krijgen helpt een zogeheten balansdag: http://www.voedingscentrum.nl/nl/balansdag/over-de-balansdag.aspx
Ritsuka