Waarom zijn er mensen die het zalig vinden en tot rust komen als de wereld snachts plat ligt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zal een antwoord geven met een gedichtje.

De Rust Van De Nacht..!!!

In de straten branden lichten
om ook 's nachts te kunnen zien
en je ziet veel gezichten
ook al is het ver na tien

In de nacht begin mijn leven
als de meeste slapen gaan
er valt zoveel te beleven
in het schijnsel van de maan

mijn dromen die komen in de nacht
wanneer mij de rust overvalt
ik voel mij niet langer gehaast
een tijdloze tijd keert elke nacht weer
mijn liedjes die komen in de nacht
wanneer mij de rust overvalt
ik voel mij niet langer gehaast
een tijdloze tijd keert elke keer weer

In het donker hoor je praten
met een opgewekte stem
in het parkje zo verlaten
waar ik elk stekje ken

En dan denk ik in gedachten
waarom dit me zo bevalt
in het donker van de nachten
als de rust me overvalt

mijn liedjes die komen in de nacht
wanneer de rust mij overvalt
ik voel mij niet langer gehaast
een tijdloze tijd keert elke keer weer

Lucas & Gea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

In je vraag zit het antwoord eigenlijk al ....
Het is heerlijk rustig, want de meeste mensen zijn stil, omdat ze slapen. En zo kom je zelf ook tot rust.
Als je er de volgende morgen tenminste niet mega-vroeg uitmoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het bevrijdend voelt om geen drukte en hinder van anderen te ondervinden.Net heb ik de scooter gepakt , wel of geen kou en heb heerlijk flink door de stad gereden.Ik kwam echt tot rust ,geen politie geen stoplichten die op rood meer staan gewoon de stad eens een keertje helemaal voor mezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast dat je geen druk van andere mensen voelt is er ook weinig afleiding. Alleen datgene waar je voor kiest.
Even tot jezelf komen.
Helaas heb ik zo laat ook altijd het gevoel dat ik eigenlijk naar bed zou moeten... ach wat we toch van onszelf allemaal moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze dan tot rust kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nacht is het mooiste deel van de dag, of je nu slaapt of waakt. De nacht sluit je in een cocon van stilte. Ik hen jarenlang 's nachts gewerkt vanaf een uur of twee en 's middags twee uurtjes geslapen. Heerlijke tijd, ik had werk waarvoor ik opperste concentratie nodig had.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sindsdien ga ik wel om 9 uur naar bed. En wordt dan als bijverschijnsel niet meer geconfronteerd met de NL televisie. 's middag om 4 uur kijk ik naar een dvd en na het eten volg ik mijn geschiedenis cursus op dvd. Na afloop weer lekker naar bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de mensen die slapen, vandaar dat die ´s nachts tot rust komen... De wereld stoort hen dan niet, en ook andersom is dat dan zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de stilte .. het donker van de nacht .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jennifer;

Ik heb zelf jaren volcontinu gewerkt en daarbij vaak bij nacht en ontij door het land gereden. Daar eb ik ook een voorkeur voor de nacht aan overgehouden. Je krijgt dan het soms gevoel dat de wereld er alleen voor een klein groepje uiverkorenen is, als een soort stille samenzwering. Net als Babyfaced heb ik een tekst (Dief In De Nacht van De Dijk) die daar mooi op aansluit:

Ik schuifel in het duister, geen nut geen taak geen plicht
Een monster zonder waarde, geen body geen gezicht

Zonder geldige reden verziek ik hier de boel
Niks heb ik ze te bieden, geen alibi geen doel

Ik weet niet wat het is maar soms ben ik zomaar bang
Dat ze me komen halen, en ik ben hier al te lang, veel te lang

En ik heb geen beroep en geen verweer en niks dat iets verzacht
Ik knijp hem voor de aanklacht als een dief in de nacht
Dief in de nacht

Gevolgd door bange blikken met de staar van angst en plicht
Door te vaak bedrogen ogen gewogen en te licht, veel te licht
Dat gevoel van teveel, ongewenst en verdacht
Ik knijp hem voor het licht wordt

Maar de nachten zijn vrij, de nacht is van mij, de nacht is van mij
Met onder mijn huid de kostbare buit, dat gevoel van vrij en verdacht als een dief in de nacht
Dief in de nacht

Nu loop ik door de plassen en de rotzooi in de goot
Met de ratten op de touwen tussen de wal en boot

Al vind ik hier niet wat ik zoek, het is meer dan ik had verwacht
Zo loop ik nog het liefste

Maar de nachten zijn vrij, de nacht is van mij, de nacht is van mij
Met onder mijn huid de kostbare buit, dat gevoel van vrij en verdacht als een dief in de nacht
Dief in de nacht

Dief in de nacht, dief in de nacht
Dief in de nacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Nachts moet niks, "alles" mag. !
Deze mensen werken ook graag in nachtdiensten.!