Waarom zijn er mensen die het zalig vinden en tot rust komen als de wereld snachts plat ligt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zal een antwoord geven met een gedichtje. De Rust Van De Nacht..!!! In de straten branden lichten om ook 's nachts te kunnen zien en je ziet veel gezichten ook al is het ver na tien In de nacht begin mijn leven als de meeste slapen gaan er valt zoveel te beleven in het schijnsel van de maan mijn dromen die komen in de nacht wanneer mij de rust overvalt ik voel mij niet langer gehaast een tijdloze tijd keert elke nacht weer mijn liedjes die komen in de nacht wanneer mij de rust overvalt ik voel mij niet langer gehaast een tijdloze tijd keert elke keer weer In het donker hoor je praten met een opgewekte stem in het parkje zo verlaten waar ik elk stekje ken En dan denk ik in gedachten waarom dit me zo bevalt in het donker van de nachten als de rust me overvalt mijn liedjes die komen in de nacht wanneer de rust mij overvalt ik voel mij niet langer gehaast een tijdloze tijd keert elke keer weer Lucas & Gea

Bronnen:
http://letras.terra.com.br/lucas-gea/1171474/

In je vraag zit het antwoord eigenlijk al .... Het is heerlijk rustig, want de meeste mensen zijn stil, omdat ze slapen. En zo kom je zelf ook tot rust. Als je er de volgende morgen tenminste niet mega-vroeg uitmoet.

Omdat het bevrijdend voelt om geen drukte en hinder van anderen te ondervinden.Net heb ik de scooter gepakt , wel of geen kou en heb heerlijk flink door de stad gereden.Ik kwam echt tot rust ,geen politie geen stoplichten die op rood meer staan gewoon de stad eens een keertje helemaal voor mezelf.

Naast dat je geen druk van andere mensen voelt is er ook weinig afleiding. Alleen datgene waar je voor kiest. Even tot jezelf komen. Helaas heb ik zo laat ook altijd het gevoel dat ik eigenlijk naar bed zou moeten... ach wat we toch van onszelf allemaal moeten.

Omdat ze dan tot rust kunnen komen.

De nacht is het mooiste deel van de dag, of je nu slaapt of waakt. De nacht sluit je in een cocon van stilte. Ik hen jarenlang 's nachts gewerkt vanaf een uur of twee en 's middags twee uurtjes geslapen. Heerlijke tijd, ik had werk waarvoor ik opperste concentratie nodig had. Toegevoegd na 3 minuten: Sindsdien ga ik wel om 9 uur naar bed. En wordt dan als bijverschijnsel niet meer geconfronteerd met de NL televisie. 's middag om 4 uur kijk ik naar een dvd en na het eten volg ik mijn geschiedenis cursus op dvd. Na afloop weer lekker naar bed.

Dat zijn de mensen die slapen, vandaar dat die ´s nachts tot rust komen... De wereld stoort hen dan niet, en ook andersom is dat dan zo...

de stilte .. het donker van de nacht .

Ha, die Jennifer; Ik heb zelf jaren volcontinu gewerkt en daarbij vaak bij nacht en ontij door het land gereden. Daar eb ik ook een voorkeur voor de nacht aan overgehouden. Je krijgt dan het soms gevoel dat de wereld er alleen voor een klein groepje uiverkorenen is, als een soort stille samenzwering. Net als Babyfaced heb ik een tekst (Dief In De Nacht van De Dijk) die daar mooi op aansluit: Ik schuifel in het duister, geen nut geen taak geen plicht Een monster zonder waarde, geen body geen gezicht Zonder geldige reden verziek ik hier de boel Niks heb ik ze te bieden, geen alibi geen doel Ik weet niet wat het is maar soms ben ik zomaar bang Dat ze me komen halen, en ik ben hier al te lang, veel te lang En ik heb geen beroep en geen verweer en niks dat iets verzacht Ik knijp hem voor de aanklacht als een dief in de nacht Dief in de nacht Gevolgd door bange blikken met de staar van angst en plicht Door te vaak bedrogen ogen gewogen en te licht, veel te licht Dat gevoel van teveel, ongewenst en verdacht Ik knijp hem voor het licht wordt Maar de nachten zijn vrij, de nacht is van mij, de nacht is van mij Met onder mijn huid de kostbare buit, dat gevoel van vrij en verdacht als een dief in de nacht Dief in de nacht Nu loop ik door de plassen en de rotzooi in de goot Met de ratten op de touwen tussen de wal en boot Al vind ik hier niet wat ik zoek, het is meer dan ik had verwacht Zo loop ik nog het liefste Maar de nachten zijn vrij, de nacht is van mij, de nacht is van mij Met onder mijn huid de kostbare buit, dat gevoel van vrij en verdacht als een dief in de nacht Dief in de nacht Dief in de nacht, dief in de nacht Dief in de nacht...

's Nachts moet niks, "alles" mag. ! Deze mensen werken ook graag in nachtdiensten.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100