Ik wil stackers gaan gebruiken, maar heb last van een traagwerkende schildklier en slikook 's ochtends mediciijnen voor, kan ik stackers innemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Heb je schildklierproblemen: geen stackers gebruiken! Bij een snel werkende schildklier zullen stackers deze nog sneller doen gaan werken, dit is gevaarlijk voor je gezondheid.

Niet doen dus, je helpt er je schildklier niet mee
anneliez
11 jaar geleden
Stackers zijn natuurlijk sowieso ongezond. Ze jagen je hele systeem op, waardoor je hartkloppingen krijgt, nerveus wordt, je onrustig gaat voelen, je allerlei angsten kun krijgen, je gejaagd kunt worden maar ook juist erg moe, en je kunt er beverig, trillerig, zweterig oftewel ronduit beroerd van worden. Moet je niet willen. Ik weet niet wat de reden is dat je deze middelen wilt gebruiken, maar als je het wilt gebruiken omdat je meer energie hoopt te krijgen is dat erg bedrieglijk (net als heel veel koffie drinken, je voelt je even wakkerder maar krijgt niet daadwerkelijk meer energie, dus aan het eind van de dag ben je kapot) en als je af wilt vallen maar dit lukt niet, ga dan naar je arts om andere - gezondere - mogelijkheden te bespreken.

In jouw geval is het al helemaal gevaarlijk. Je gebruikt medicatie omdat je schildklier te traag is. Het afstellen van dergelijke medicatie komt altijd erg nauw: iets te weinig en je voelt je moe en sloom, en iets teveel en je krijgt hartkloppingen en nervositeit. Stackers geven precies dezelfde bijwerkingen als een teveel van jouw medicatie. Dat betekent dat je geen enkele betrouwbare bron meer hebt over hoe de medicatie werkt bij jou, behalve misschien uitslagen van een bloedonderzoek. Je kunt dus niet meer op je lichaam vertrouwen dan, want je zult continu de klachten hebben die je ook krijgt als de dosering van je medicatie te hoog is. Daarbij zijn stackers natuurlijk niet geregistreerd als geneesmiddel, dus weet niemand wat precies de interactie is tussen het gebruik van stackers en schildklierhormoon. Uit andere combinaties van geneesmiddelen weten we wél dat middelen die eenzelfde werking hebben, vaak de neiging hebben om elkaars bijwerkingen te versterken. Dat betekent het zeker niet ondenkbaar is is dat jouw lichaam door de combinatie van deze middelen als het ware in overdrive gaat: een veel te snelle hartslag, koorts, hartritmestoornissen, rusteloosheid, trillen, overgeven, diarree, slapeloosheid, etc. Je hebt geen enkel idee wat de invloed is van de werking van thyrax (of een dergelijk middel) op de stackers, en andersom weet je niet hoe stackers werken als je schildklierhormonen gebruikt.

NIET doen dus, dit is echt veel te gevaarlijk.

En ik herhaal het nog maar een keer: als je problemen hebt, of dat nu is dat je overgewicht hebt en moeilijk af kunt vallen of dat je vooral last hebt van het idee dat je te dik bent, of dat je om een heel andere reden stackers wilt gebruiken: ga naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad niet doen! Men weet vaak niet wat er precies in stackers zit. Er kan ephidrine inzitten, een drug die verboden is. Maar nog wel in middelen gevonden wordt. Zie ook de toegevoegde link van de drugslijn.

Verder weet ik niet of je wel goed bent ingesteld op schildklierhormoon. Lees de tweede link eens en praat eens met je arts of je wel optimaal je medicijnen krijgt (is je dosis voldoende, slik je elke dag trouw je medicijnen op dezelfde wijze = tijd tussen slikken en eten bijvoorbeeld).

Let ook op als je af gaat vallen: kan zijn dat je dosis omlaag moet. Niet bij een paar kg, maar wel als je bijvoorbeeld 10 kg afvalt. Zorg dat je dan je bloed laat prikken om de medicatie aan te passen.

Als je goed bent ingesteld op schildklierhormoon (de medicijnen die je krijgt zijn hetzelfde hormoon als je eigen schildklier maakt), kan je in principe net zo 'gemakkelijk' afvallen als ieder ander. Ben je dat niet, gaat het niet zo gemakkelijk.

Maar van stackers EN ook produkten waar jodium in zit (kelp wat ook nog al eens in produkten om af te vallen zit) afblijven.

Sluit me hierboven aan: spreek met je huisarts, vraag eventueel een verwijzing naar een diëtiste.

Succes!