Op mijn lenzenvloeistof staat "no rub" maar waarom?

Ik wil graag mijn lenzen gewoon schoon maken, maar ik zit nu bij een andere opticien en heb nu andere vloeistof. Betekent dit dat je echt niet mag wrijven? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Niet dat het niet mag, maar het is niet meer nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dit mag niet. Omdat het op de lenzenvloeienstof staat zou ik dat niet doen. Maar als je echt er heel zeker van wilt zijn, zou ik even naar de opticien gaan wat de gevolgen er dan van kunnen zijn als je toch wel wrijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij deze nieuwste generatie reinigingsvloeistoffen wordt het wrijven van lenzen overbodig gemaakt. Kennelijk vonden veel mensen het niet prettig om op deze manier de lenzen schoont te maken. Bij No rub hoeven de lezen alleen maar 6 uur in de vloeistof gelegd te worden, om ze schoon te krijgen.

ECHTER, deze benaming komt uit Amerika, waar de meeste lenzen slechts 7 of 14 dagen worden gedragen en dan worden weggegooid om plaats te maken voor een nieuw paar. Dit is de mening van Lenzenspecialist LowLens: 'Elke dag schoonwrijven (maar dan niet met een NO Rub middel) blijft toch het beste reinigingsresultaat geven. Je specialist kan ook een speciale enzym reiniger, zoals proteine verwijderings tabletten aanraden voor een optimale lenshygiene.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"No rub" betekent dat je de lenzen niet meer wrijvend tussen je vingers hoeft schoon te maken. Gewoon in de lenzenhouder bewaren is voldoende.
Het mág natuurlijk wel, geen enkel bezwaar. Het is alleen een nieuwere generatie lenzenvloeistof die makkelijker in gebruik is.

Toegevoegd na 46 seconden:
Als je niet had mogen wrijven had er wel gestaan "Don't rub".