Op wat voor manieren kun je allemaal verliefd worden?

Volgens mij ben ik namelijk op een vrij onalledaagse manier verliefd geworden... hij deed zijn muts af. Dat was alles, ik weet verder niets van hem, en heb hem ook nooit gesproken.

Hiervoor ben ik gevallen op intellectueel vermogen en daarvoor op iemands knieholtes en neus. Op hoeveel manieren kun je verliefd worden? Is de ene manier beter dan de andere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

En nu nog even een wat minder romantisch antwoord: bij mij hangt het heel erg af van het moment in de maand. En dan bedoel ik niet de stand van de maan, maar de stand van de hormonen. Rond mijn eisprong zou ik volgens mij zonder moeite verliefd kunnen worden op een gemiddelde Hobbit... Is handig om even te weten vóór je de disco in duikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Verliefd worden kan op vele manieren, bij sommige is het een vonkje bij het allereerste gespek of contact en bij sommige worden verliefd na een paar ontmoetingen. bij jou sprong er dus waarschijnlijk een vonkje over, lekker toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik je vraag las moest ik meteen denken aan het beroemde gedicht "Aan Rika" van Piet Paaltjes. Het illustreert dat je op alle mogelijke manieren verliefd kunt worden.
Dit is het gedicht:

Aan Rika
Slechts eenmaal heb ik u gezien. Gij waart
gezeten in een sneltrein, die de trein,
Waar ik mee reed, passeerde in volle vaart.
De kennismaking kon niet korter zijn.

En toch, zij duurde lang genoeg, om mij
Het eindloos levenspad met fletse lach
Te doen vervolgen. Ach! geen enkel blij
Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.

Waarom ook hebt gij van dat blonde haar
Daar de englen aan te kennen zijn? En dan,
Waarom blauwe ogen, wonderdiep en klaar?
Gij wist toch, dat ik daar niet tegen kan!

En waarom mij dan zo voorbijgesneld,
En niet, als 't weerlicht, 't rijtuig opgerukt,
En om mijn hals uw armen vastgekneld,
En op mijn mond uw lippen vastgedrukt?

Gij vreesdet mooglijk voor een spoorwegramp?
Maar, Rika, wat kon zaalger voor mij zijn,
Dan, onder hels geratel en gestamp,
Met u verplet te worden door één trein?

Uit de bundel: Snikken en Grimlachjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God meid,
Hen jij op het Lorentzlyceum in Haarlem gezet en Nederlands van Lenstra gekregen. Ik zie hem nog zitten met dat cynische mondje voorlezen uit Piet Paaltjes en ik hoor hem Rika nog voorlezen. 50+ jaar na dato!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Ik heb op een ander lyceum gezeten. Dat was in Amsterdam. En onze leraar Nederlands was een heel leuk. Ik weet alleen niet meer hoe hij heet. Dat gedicht van PP heb ik altijd onthouden. Ik vond het ontroerend en origineel. Als puber al, en nu als oude vrouw nog steeds :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Het lijkt een beetje op het liedje van James Blunt(You're beautiful)
Als ik jouw beschrijving zo lees kun je wel op duizend manieren verliefd worden.
En of de ene manier beter is dan de ander betwijfel ik, het blijft toch maar een klein onderdeel van de persoon, waarop je verliefd wordt.
Dus wacht maar af tot je op een volledig iemand verliefd wordt, lijkt me overzichtelijker.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar één manier, en dat is net zoals met alle fenomenen, helemaal of niet... Kun jij 67% zwanger zijn?

Zo is het ook met verliefdheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op alle mogelijke manieren die je maar bedenken kunt. Het overkomt je gewoon en daar moet je maar niet over nadenken. Heerlijk toch?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee is geen betere of slechte manier gewoon naar je hart luisteren ,openstaan en genieten van het moment
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verliefdheid is iets wat je overkomt en het maakt niet uit hoe en waar het gebeurd,als je vlinders in je buik voelt,,,het zij zo,dan ben je verliefd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele manieren waarop dit kan worden ervaren. Kennis bevat het licht; het hebben van de kennis laat geen ruimte voor angst. Dat is ons hoogste beeld van jullie. We hopen dat jullie je eigen reflectie kunnen zien via onze ogen, want wij houden meer van jullie dan jullie voor mogelijk houden. De energie van Thuis omhult een ieder van jullie. Jullie hebben iets speciaals meegenomen om anderen te geven. Nu is de tijd om naar buiten te komen. Nu is de tijd om de oogkleppen af te doen. Nu is de tijd om de eerste stap te zetten en de muur weg te duwen. Wanneer je iemand ziet die jouw energie reflecteert en je wordt verliefd, hecht je dan niet aan die liefde. Laat haar door je heen stromen en zeg simpelweg: ”Dank je wel.” Denk niet dat je op die persoon af moet gaan en de rest van je leven iets moet gaan doen, want als je verliefd wordt op elk ander mens, zul je het heel druk krijgen.

De waarheid is dat je verliefd wordt op jezelf. Raak niet in de war als dat gaat gebeuren. Weet dat jullie de helers zijn die de deur voor anderen zullen openen. Velen van jullie dragen lichtzaden die voor veel mensen het volgende niveau zullen openleggen. Laat je aan hen zien. Durf ze helemaal binnen te laten wanneer dat maar mogelijk is, en je zult grote veranderingen in je veld gaan zien. Je zult merken dat energie zich om je heen verzamelt. Je zult ondersteunende netwerken zien. Je zult kansen zien. Je zult dingen op magische wijze zien gebeuren. De magie zal terugkeren, dus wees er niet bang voor. Wij zijn hier niet om jullie te helpen ontwikkelen. We zijn hier niet om jullie te helpen naar de hemel te ascenderen. Dat is gemakkelijk. Ascensie is gemakkelijk, je hoeft alleen maar dood te gaan. Het is veel moeilijker om hier te blijven en je hart te laten zien aan andere zielen. We zijn elk moment van de dag bij jullie. Besef dat jullie die energie van Thuis laten zien als jullie glimlachen, als jullie de zaden uitzaaien die voor jullie zo belangrijk zijn en we hopen dat jullie heel vaak verliefd worden. Geniet van elk moment ervan.