Hoe lang duurt het voordat een kleine brandblaar weg is.

dit is al de 4e dag en hij zit er nog.. *zucht*

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zielig..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je je duimpje verbrand moet je op de blaren sms-en.... :-$

Het beste antwoord

De genezing duurt, afhankelijk diepte van de brandwond, enkele dagen tot vier of vijf weken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een blaar is een tweedegraadsverbranding. Er vormt zich vocht tussen de opperhuid en de lederhuid. Deze blaarvorming is in het algemeen vrij pijnlijk. Wanneer grote oppervlakken verbrand zijn, is de pijn vaak extreem. Belangrijk is dat, hoewel een deel van de huid is vernietigd, er toch nog delen van de opperhuid gaaf zijn gebleven. Hierdoor kan er na loslating van de wondkorstjes uit zichzelf nieuwe huid over de wond groeien.

De haarwortels en zweetkliertjes liggen diep in de huid. Zolang slechts een deel hiervan behouden blijft is wondgenezing mogelijk. Wel ligt het gevaar van wondinfectie op de loer. Indien dit gebeurt kan de oorspronkelijk intact gebleven huid toch nog verwoest worden, waardoor vorming van nieuwe huid wordt verhinderd. Indien dit gebeurt zijn de vooruitzichten zeer ongunstig.

Brandblaren, hoe groot of klein ook, mogen niet worden doorgeprikt, alleen maar afgedekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

1 dag of minder is de pijn weg en na een week krijg je een plaatselijk vervelling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geval NIET doorprikken. Het is een tweedegraads brandwond die uit zichzelf moet genezen. Het lichaam voert het vocht langzaam maar zeker af.
Als ie groter is dan een muntstuk van twee euro even aan je huisarts laten zien. Die vindt dat interessant...
14 jaar geleden
Ik heb er een van 2cm aan mijn pink.
uit eerdere ondervindingen 2 weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brandblaar mag dan wel klein zijn maar het ligt er maar aan of het 1ste of 2de graads is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduld is een schone zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het SMSen lukt je in ieder geval weer, zie ik ;-)
Een brandblaar is een verwonding die niet met een paar dagen geheeld is, reken eerder op een paar weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mijne is eergisteren na 6 dagen losgescheurd (uit zichzelf)
nu ziet het er als een wondje uit, maar wordt steeds iets lichter van kleur.