HELP! wat moet ik doen?

ik slik 2 maanden de pil, vorige keer was ik op zaterdag ongesteld nu ben ik het niet. Ik maak me zorgen ben pas 15 en zie het niet zitten om zwanger te zijn want ik heb 3 weken geleden onveilig seks gehad. Ik ben niet ziek en hoef ook niet over te geven. Kan ik het dus morgen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine aanvulling, door veel stress, omdat je je nu erg druk maakt, kan het nog langer duren eer je gaat menstrueren. Of het zelfs helemaal overslaan als je echt hoog in de boom zit. Zoals men al aangeeft, doe een zwangerschapstest om zeker te zijn, dat geeft je dan rust en zul je gewoon weer menstrueren als het goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nooooit meer onveilige sex! Maar dat wist je natuurlijk al ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik ben de pil niet vergeten maar ik ben nu gewoon niet ongesteld en weet niet of het morgen ook nog gewoon kan komen want het stond niet zo heel duidelijk in de beschrijving. ik ben 1 x de eerste week de pil vergeten maar optijd ingenomen dus dat was zoiezo nog wel goed.

Het beste antwoord

Dit staat ook vaak in de bijsluiter beschreven.

De eerste paar maanden nadat je begonnen bent met het slikken van de pil kan het nog voorkomen dat je lichaam niet helemaal gewend is en dus niet elke keer op de zelfde dag de menstruatie begint.

Heb mijn eigen bijsluiter erbij gepakt en daar staat in dat het soms voor kan komen dat je in de stopweek helemaal niet ongesteld wordt, niks aan de hand dus.

Mocht het die keer daarop weer niet gebeuren, dan naar de huisarts.

Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken omdat je lichaam nog bezig is met wennen aan de pil en al die hormonen die je dus elke dag slikt.

Wil je toch zekerheid, haal dan een test of raadpleeg je huisarts. Wees vooral rustig en doe kalm aan.

Door stress blijft je menstruatie langer uit en maak je je misschien zorgen om niks.

Weet heel goed dat door de pil de menstruatie wel gereguleerd kan worden, maar dat is geen garantie dat het elke keer op dezelfde dag raak is. (hou daar alsjeblieft niet aan vast, want dat geeft je echt onnodige stress)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja dat kan... En niet meer met deze zaken spelen, want het is geen kattepis... Je speelt met vuur en het kan je leven drastisch veranderen...

Dus pas op...

Doe een test dan maak je een einde aan de onzekerheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Vaak kan je later ongesteld worden door stress. Doe voor de zekerheid een test en maak je niet al te druk. Mocht het zelfs zo ver zijn dan kun je meesstal ook een abortus laten plegen maar zo ver is het nog lang niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja..je slikt de pil toch?Dan is de kans op zwangerschap erg klein.Een menstruatie komt niet altijd op dezelfde dag,dan verschilt wel eens.Maar nog even een tip....gebruik altijd een condoom...meer veiligheid en meer bescherming...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanavond nog de huisartsenpost bellen of maandag even naar de huisarts gaan. Het komt wel goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja, je kunt nog ongesteld worden. Er zit niet altijd precies een maand tussen. Je hormonen kunnen wat van slag zijn vanwege de seks.
Ik wil je trouwens afraden het onveilig te doen. Maar dat weet je zelf vast ook wel dat dat niet zo handig is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huisartsenpost? Is dit een medische noodsituatie dan? Laat aub die mensen van de huisartsenpost met rust en bezig houden met mensen die het echt nodig hebben.
Snuffel
14 jaar geleden
Bij paniek mag je wel bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga hier verder niet eens serieus op in.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hormonen van slag vanwege sex?
En ben het met beerg eens, dit is niet iets voor de huisartsen post, maandagmorgen een test halen of naar de huisarts, zo dringend is het niet.
Een cyclus heeft doorgaans 28 dagen. Dat je de vorige keer op een zaterdag ongesteld werd zegt niet zo veel over deze keer. Ik zou nog even een dag afwachten.
Ben je maandag of dinsdag nog niet ongesteld dan zou ik even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou nog eventjes afwachten mischien moet je lichaam ook even wennen aan de pil,

heb je wel een stopweek van de pil gehad ????

ben je volgende week nog niet ongesteld ga dan even contact opnemen met de huisarts.
14 jaar geleden
Als je de pil goed en op tijd hebt ingeslikt is het voor jou geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo snel mogelijk naar je huisarts, dat is de enige en beste oplossing in jouw geval.!