Hoe belangrijk is cardio-training om vet te verbranden?

Ik vraag mij af hoe belangrijk cardio-training is om vet te verbranden?

Is het noodzakelijk om cardio te doen (joggen, lopen,...) om vet te verbranden?

Met andere woorden; we weten allemaal dat cardio wel helpt om vet te verbranden maar welke andere voordelen heb je nog aan cardio-training naast het feit dat je vet verbrand?

Aangezien je in principe door minder te eten ook vet verbrand?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

voor optimale vetverbranding ga je eerst een half uur krachttraining doen. Hiervoor zijn er wel goede boeken en websites. na een half uur krachttraining moet je ff een kwartiertje cardio gaan doen en dan bereik je nagenoeg wel de optimale vetverbranding. Vaak zijn mensen bang (vooral vrouwen) om van krachttraining gespierd/opgepompt te worden. Maar je kan ook aan krachtraining doen zonder extreem veel massa te kweken. massa kweek je door korte sets te doen van middelzware tot je maximale gewicht te doen en steeds je maximale gewicht te vergroten. vet verbranden, betere spieren en minimaal massa kweken doe je door veel herhalingen te maken met een gewicht dat je relatief makkelijk kan houden. Minder eten werkt vaak contra productief omdat je lichaam in een spaarstand gaat en dan heel snel voedsel gaat opslaan als reserves/vet.

Cardio zorgt ervoor dat je je calorieën sneller verbrandt waardoor je dus sneller afvalt. Door minder te eten verbrand je geen vet: je krijgt alleen minder binnen om te verbranden. Een ander voordeel is dat je een goede conditie van cardiotraining krijgt.

Cardio training is goed voor het hart. Toegevoegd na 1 uur: Je kent vast wel de afdeling cardiologie in het ziekenhuis. Daar onderzoeken ze alles wat met het hart te maken heeft. Het woord cardio komt daarvandaan. (stamt af uit het Latijn)

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/hart-voor-je-...

Vet is een opgeslagen reserve energie. Indien er meer energie verbruikt wordt als er recent met het voedsel is opgenomen, gaat het lichaam die reserve ( vet ) gebruiken. Een juiste cardiotraining verbetert de conditie.

een cardio sessie is voornamelijk goed voor de conditie en meer een aanvulling op vetverbranding. Bij een stevige cardio sessie ontwikkel je wel wat extra spier en dat is weer gunstig op de algemene vetverbranding. Immers hoe meer spier hoe hoger je dagelijkse verbranding. Dus zou je kunnen zeggen dat het regelmatig aan de gewichten hangen op termijn beter voor je vetverbranding is dan cardio want zelfs als je op de bank zit verbrand je meer als je wat gespierder bent. Natuurlijk verbrand je ook calorieen door cardio te doen maar excessief je huishouden doen zou hetzelfde resultaat kunnen hebben. Belangrijk is te vermelden dat je hartslag ook een rol speelt in het verschil tussen conditie opbouw of meer vet verlies, zie link. Groot misverstand is hoe meer je zweet hoe meer je vet verbrand. Zweet is puur vocht wat verdampt om je lichaam koel te houden, alles wat je uitzweet is met een glas water weer aangevuld.

Bronnen:
http://www.anewpathforged.com/aerobic-vs-a...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100