Heeft ieder persoon meerdere kanten?

Dan bedoel ik natuurlijk wat persoonlijkheid betreft, niet wat of een persoon in meer dan 1 dimensies bestaat ;)
En eigenlijk bedoel ik dan ook echt duidelijk van elkaar veschillende kanten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Ja veel meer, zelfs Hitler had meerdere kanten en Einstein... Iedereen dus en wel zo veel...

En zelfs tegenstrijdige kanten, totaal tegenstrijdige... Zo kan een bankovervaller geld doneren aan het glazen huis, bijvoorbeeld...

En nog sterker, kijk maar in jezelf, dan zie je alle eigenschappen naast elkaar, totaal tegenstrijdig, tegen de een ben je superaardig en tegen de ander superbitchy, dus ik als lezer dezes heb dat ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, soms heb je een 'barrre' kant maar ook wel weer markant

Andere antwoorden (11)

Ik heb twee kanten: die naar buiten toe, en die naar binnen toe... Die kunnen, in mijn optiek, per definitie niet 't zelfde zijn, en verschillen duidelijk...
Een ander kan een andere definitie hanteren en een andere conclusie trekken. Maar in mijn optiek is 't antwoord dus ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met maar een kant noemen we een-dimensionalen, ze komen alleen in fictie voor; mensen die alleen maar vrolijk of alleen maar machtsbelust zijn bestaan natuurlijk niet, normale mensen bestaan uit een amalgaam van eigenschappen, al kan het soms wat ongelijk verdeeld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk.

Kijk maar om je heen, of naar jezelf. Afhankelijk van wie er voor je staan past men zijn gedrag aan. Ten opzichte van je baas gdraag je je anders dan ten opzichte vn je vrienden / vriendinnen. En je collega's zal jij heel anders ervaren dan de vrienden van die collega dat doen.

Niemand is 100% constant in zijn of haar gedrag. Dit wordt altijd beinvloed door de mensen om je heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder persoonlijkheid verstaat de psychologie zoiets als karakter, n.l. dat wat ingeslepen is en niet meer veranderd. Het woord 'kanten' vind ik in dit kader een moelijk begrip.
Wel is duidelijk dat dezelfde persoon afhankelijk van de situatie zich heel verschillend kan gedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik vermoed van wel dat heeft ook te maken met je stemmingen .Ik ben een "sociaaldier" ik vind het prettig om mensen om mij heen te hebben ,maar er komt altijd een moment dat ik het heerlijk vind om echt op mij zelf te zijn . Lastig is dat niet iedereen door heeft wanneer dat moment is .Maar dat merken ze wel dan zit ik lekker in mijn "holletje"hihihi heerlijk is dat .Dan ben ik afwezig .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit heb ik ook. Op mijn werk ben ik anders ik als thuis, ik vervul daar ook een andere rol natuurlijk, maar ik kan ook echt anders reageren op bepaalde voorvallen.
De omgeving kan je persoonlijkheid veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een persoonlijkheid is één som der delen.
Een persoonlijkheid kent vele kanten die op verschillende manieren tot uiting kan komen en die per situatie kan verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik denk een goeie en een slechte kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk het ook wel en ben het aardig eens met koolwitje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een persoon heeft meerdere kanten. Dit heeft te maken met het netwerk om je heen en je eigen referentiekader. Dit noemt men ook wel het rollenpatroon dat je hebt. Iedereen heeft zo'n rollenpatroon. Je speelt gedurende je leven namelijk verschillende rollen en op dit moment ook. Voor mijzelf heb ik bijvoorbeeld de rol als gewichtsconsulent, de rol als masseur, als zoon, als student, als kleinkind. In elke rol gelden er andere spelregels en dien ik mijzelf dermate aan te passen ook als karaktereigenschappen waardoor je verschillende kanten ziet van mij. Dus ik denk dat elk persoon wel degelijk meerdere kanten kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ieder persoon meerdere eigenschappen of karaktertrekken heeft die elkaar in evenwicht houden.
Er is geen enkel persoon met alleen maar goede eigenschappen, net zomin als dat ik denk dat er personen zijn met enkel slechte eigenschappen.
De kunst is om je slechte eigenschappen zoveel mogelijk te compenseren met de goede, en de goede te laten overheersen.