Waar kan ik terecht om vragen te stellen over mijn gezondheid?

Ik bedoel dan een deskundig iemand die je gewoon kan mailen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Amadea
11 jaar geleden
Jouw gezondheid kan niet puur schriftelijk beoordeeld worden. Daar hoort een lichamelijk onderzoek bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal mee eens!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en je weet niet wat ik wil gaan vragen, dat kan je niet eens onderzoeken ;)

Het beste antwoord

op www.dokterdokter.nl kun je al heel veel info vinden, maar is ook een forum om vragen te stellen. Er zit een heel team van medisch geschoolde medewerkers achter die je evt. ook zullen adviseren om naar een art te gaan als ze denken dat dat nodig is.

Wees voorzichtig met zelfdiagnose!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan niet je zult lijfelijk aanwezig moeten zijn voor onderzoek. Dat is op afstand niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben gewoon in orde ik wil alleen wat vragen
Zie de 2 linken

Verder denk ik dat je op het "medisch forum" ook heel wat te weten kunt komen over de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om DE gezondheid van vraagsteller, maar over MIJN gezondheid!
Op http://www.gezondheidsplein.nl/ kun je vragen stellen

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar waarom niet naar je eigen huisarts, ze hebben geheimhouding, en als het een gevoelig onderwerp is en je geeft dit aan dan weet ik zeker dat hij/zij een goed luisterend oor kan aanbieden en je kan voorzien van een goed advies of tips
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op internet kan je zelf info zoeken over van alles en nog wat.

als je bedoeld dat je over jou persoonlijke situatie klachten wil blijft het via het internet natte vingerwerk.

je huisarts kan je doorverwijzen naar een specialist als dit nodig blijkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
...en hier op GV kan je ook een poging doen, maar ook dat is dus gokken 'wat het zou kunnen zijn' als je een antwoord of reactie krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist! +
Je huisarts? Die heeft misschien (nog) geen e-mailadres dat hij gebruikt in zijn praktijk, maar die kun je wel bellen, je kunt er langsgaan, hij kan bij jou langskomen als je ernstig ziek bent, kan je lichamelijk onderzoeken als dat nodig is, kent je medische geschiedenis, kan je doorverwijzen, en wordt nog vergoed ook!

Online medisch advies van artsen kun je eventueel vinden bij de email dokter: http://www.emaildokter.nl/ of bij Mijn Specialist: http://www.mijnspecialist.nl/. Tegen betaling, uiteraard.

Maar bij complexe vragen zullen ook zij je door (moeten) verwijzen naar een arts die je ook kan onderzoeken en verder kan helpen, want online consulten hebben nu eenmaal belangrijke nadelen.

Áls er echter een reden is dat je niet bij je eigen huisarts terecht kunt of wilt, en je wilt graag deskundige adviezen, dan raad ik je zeker aan om via één van de genoemde sites contact op te nemen, en je niet te laten verleiden tot allerlei medische fora waarbij je geen idee hebt of de persoon die jouw vraag beantwoord, wel echt weet waar hij het over heeft.

Maar als je niet terecht kunt bij je eigen huisarts, is het zeer verstandig om een andere huisarts te zoeken die adequater reageert/die jij meer vertrouwt/meer in de buurt zit/beter is of wat dan ook. In elk geval heb je een huisarts nodig, en doe je jezelf m.i. tekort als je belangrijke vragen over je gezondheid uitsluitend beantwoord kunt zien via online consulten. Vraag eventueel je zorgverzekeraar om advies als je niet weet hoe je zo'n overstap aan moet pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Men waarschuwd de mensen méér en méér om niet teveel te luisteren naar wat men op gezondheidsforums enzo wordt verteld over ziekten ook de informatie is niet altijd correct of er wordt overdreven en kan iemand onnodig bang maken.Sommige symptomen kunnen bij verschillende ziekten voorkomen dus is het verstandiger om toch bij de arts langs tegaan het hoeft daarom niet je eigen huisarts te zijn iedereen is vrij om te gaan waar men wil zonder verdere uitleg te moeten geven en bovendien heeft een arts zwijgplicht dus het gesprek blijft onder jullie 2tjes.Op afstand een diagnose stellen of laten stellen doe je best niet.Als je al weet door een arts wat er precies met je aan de hand is kun je ook een andere arts op gaan zoeken voor méér informatie over je gezondheid