Eten we voor dat we gaan fitnessen of na de fitnessen,op welke gunstig manier? Mijn vraag is: Voor of na de fitnessen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Eten voor het fitnessen: 2 uur van tevoren. Ik zou kiezen voor na de fitness; dan heb je aardig wat verbrand dat weer moet worden aangevuld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste eet je ongeveer een uur voor het sporten een kleine snack met koolhydraten en eiwitten, voor energie voor tijdens het sporten.
En dan na het sporten kun je je avondeten eten, vooral koolhydraten bij cardio, vooral eiwitten bij krachttraining.

Of je eet avondeten, en dan circa 2 uur daarna sporten, met na het sporten een kleine snack.

Het kan dus eigenlijk beide.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou na het fitnessen eten. Als je sport verbruik je namelijk een heleboel kracht en energie, en die extra energie wordt van je reserve vetten afgehaald als je nog geen maaltijd op hebt. Natuurlijk ook niet met een lege maag gaan sporten.
als je dan gesport hebt kun je je energie weer aanvullen. Wel goed eten dan en dan geen friet of pizza en zo eten, want dan kun je net zo goed niet gaan sporten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou na het sporten gaan eten, maar dan alleen omdat je behoorlijke zijsteek kunt krijgen als je direct voor het sporten eet.
Hoe qua voedingsverwerking en energie zit zou ik niet weten, maar dit hierboven is waarom ik zeg, na het sporten.