Maakt 3x per dag 5x opdrukken een verschil in spiermassa?

Hallo allemaal,

Ik ben vroeger veel gepest omdat mijn houding best kwetsbaar is.
Ik wil daar graag wat aan doen, want nu, 5 jaar later, heb ik er een angststoornis aan over gehouden, volgens mijn vorige therapie althans.

Ik vertik het om daarin te geloven en zie mijzelf als een jongen dat vooral de grootste moeite met sociaal contact heeft.
Ik heb net als denk ik veel pest-slachtoffers denk ik zelfmoord overwogen die tijd, maar ik weet dat ik het niet zal doen.

Veel mensen zullen mij misschien nu misschien als gestoord verklaren en me een therapie suggereren.
De afgelopen 5 jaar heb ik enorm veel therapies gevolg, zelfs een dagdeel-behandeling voor ongeveer een halfjaar.

Ik geloof niet dat therapies het voor mij kunnen oplossen.
Ik ben degene die de verandering moet brengen en de enige therapie waar ik nog hoop ik zou hebben is iemand die met mij meegaat en mij opdrachten laat uitvoeren in bijv een discotheek.

Ik heb al enorm veel vragen hier op Goeievraag over dit onderwerp gesteld, maar ik wil er nu echt aan gaan werken.
Ik baal echt enorm veel van het feit dat ik nu niet echt contact met jongeren (vooral meisjes) durf te hebben alleen omdat ik gepest werd en nu met de gevolgen moet rondlopen.

Voor beide dingen leek mij iets goed: Spieren kweken.
Ik heb hier vrij weinig hoop en geloof in, maar ik kan het proberen.

Zou het echt een verschil maken als ik mij dagelijks 3x opdruk en dat dan 5x?
Ik ben 17 jaar en heb geen geld voor fitness.
Op een sport gaan durf ik niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zal best wel iets uitmaken. Maar waarschijnlijk niet eens meetbaar. Een rep zou minimaal uit zo'n 6 a 7 push ups moeten bestaan, dan pas zal er een verschil uitmaken. En dat zeker 3x. Dan zal je na verloop wel tijd wel iets merken.

Spieren kweken kan je gaan doen, maar wat hoop je er mee te bereiken? Als je het op een gezonde manier doet kan het je zelfvertrouwen geven en je beter laten voelen, maar je moet niet gaan verwachten dat bijvoorbeeld de meisjes ineens voor je in de rij staan. 3x 5 pushups doen op een dag is niet zoveel, maar het is een begin als je het nog niet goed kunt. Probeer dit eerst eens voor een tijdje, dan kun je het vanzelf uitbouwen. Je gaat niet gelijk resultaat zien, maar zodra je meer kunt doen kan je wel verschil merken. Je kunt ook stevige colaflessen gevuld met water of zand gebruiken als gewichten, voor bicep curls en shoulders presses bijvoorbeeld. Zie bijvoorbeeld deze site: http://www.dumbbell-exercises.com/exercises/index.html Ik zou niet alleen armen trainen, maar elke spiergroep. Dus ene dag armen, dan eens buikspieren, dan eens beenspieren. Kun je allemaal prima thuis doen, zonder sportschool of dure spullen kopen. En natuurlijk daarbij gezonder eten, zijn al veel vragen over gesteld hier, dus ik raad je aan om de zoekfunctie te gebruiken.

Bronnen:
www.fitvillains.tumblr.com

Juist de stap zetten om op een sport te gaan is ongelofelijk moeilijk in jouw situatie, maar ik denk dat je door die stap te zetten meteen iets overwint, en juist wat je aangeeft met verandering bij jezelf, door te proberen door bv via een sport in contact te komen met leeftijdsgenoten. Spieren kweken zorgt denk ik vooral voor zelfvertrouwen, waardoor je misschien sneller met een persoon een praatje zou kunnen maken, maar vergeet niet dat het er voor de meeste meiden veel meer om zal gaan hoe jij bent van binnen, in plaats van die gekweekte spieren. Is er niet een kennis/vriend die ook toevallig op een sport wil en waarmee je misschien samen zou kunnen sporten? Wat misschien kan zorgen voor minder zenuwen of angst. Succes!

die 3x 5 pushups zullen je niet een veel grotere spiermassa geven, maar het is wel een begin natuurlijk. En je zult vanzelf merken dat je na een paar dagen lacht om die 5 pushups en door gaat met bijvoorbeeld 3x 8, 3x 10 of 3x 12 Zorg er ook voor dat je niet teveel tijd tussen die pushups doet. 3x 12 pushups is: 12 pushups, 1 minuut wachten, 12 pushups, 1 minuut wachten en 12 pushups. Probeer langzame gecontroleerde bewegingen te maken, en dan vooral als je denkt dat je het niet nog een keer redt nog net even die laatste push eruit persen zodat je met trillende spieren over blijft. Je wilt de volgende dag wel spierpijn hebben, zeker de eerste paar keer. Je krijgt er vanzelf plezier in, zeker als je merkt dat het steeds makkelijker gaat. Zoek op internet naar andere oefeningen waar je ook andere spiergroepen mee kunt trainen want met pushups train je eigenlijk alleen je rug, triceps en borstspieren. Ook bij die andere oefeningen steeds het 3x 5,8,10,12 systeem aanhouden met een minuut pauze ertussen. Dan kun je voorlopig wel even vooruit zonder voor de sportschool te hoeven betalen. Sporten is gezond, leuk en goed voor je gemoedstoestand, van een betere gemoedstoestand (en wellicht wat meer spieren) krijg je meer zelfvertrouwen, meer zelfvertrouwen is meer uitstraling en uitstraling is verreweg het meest aantrekkelijke aan een persoon daar hoef je echt niet fotogeniek voor te zijn. Dit laatste is wel een erg zwart-witte weergave natuurlijk maar het klopt in de basis wel degelijk, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ik herken wel een punt hierin. Ik was vroeger ook mensenschuw en kontaktschuw. Durfde de mensen niet in de ogen te kijken. Dit ligt niet aan je lichaamsbouw. Het is niet zo dat wanneer je lichaam veranderd dat je mentaal ook veranderd. Je zal dus eerst iets aan je eigen instelling moeten doen. Daarnaast is sporten niet alleen goed voor je lichaam maar ook voor je geest. Sporten heeft niet alleen effect op je spierweefsel, maar ook over je zenuwstelsel. Dus ik denk dat uberhaupt sporten een hele goede optie voor je is om hier bovenop te komen. En je zegt dat je niet op een sport durft te gaan. Maar als je geen hindernis wilt nemen zul je nooit de berg opklimmen. Wil je zelfvertrouwen krijgen zul je je angsten moeten overwinnen. Een andere weg is er niet.

Dat is zo weinig moeite voor de spieren, een verschil zal er misschien iets zijn, maar veel zoden aan de dijk zet het niet. Beter is het ook om al je spier groepen te trainen in je lichaam, gaat er stuk beter uitzien. Maar paar keer per dag opdrukken is misschien wel een mooi begin, je zal je al wat sterker misschien voelen, iets zelfverzekerder misschien voor een sport dan ook! Geen geld voor fitness: Google of er een FIT FOR FREE of BASIC FITNESS bij je in de buurt zit, die kosten vaak maar zo'n 10 euro in de maand! Dat is natuurlijk niet veel en hopelijk te betalen voor je. Voor spier groei is natuurlijk vooral meer eten nodig! Reken je kcal behoefte (Google: Harris' and benedict formule) uit en ga daar zo'n 20 % boven zitten. Vooral eiwitten hebben je spieren nodig, denk aan 1-2 gram per kilo dat je weegt. Desnoods kan je in de tussentijd, tot je wat geld hebt gespaard voor de sportschool of het durft, inderdaad thuis wat oefeningen doen, opdrukken, sit ups, knie buigingen etc. Google maar is op kracht oefeningen thuis doen ofzo. Kan je tenminste al iets van kracht opbouwen en misschien ook wat zelf verzekerdheid. Mijn ervaring is dat jongens die aan hun fysiek werken, zoals buikje weg en wat kracht in hun armen, fijner door het leven gaan. Voelen zich zekerder, fit, en vooral gezond: een heerlijk gevoel om je echt gezond te voelen. Wat niets kost maar je wel lekker fit maakt: hardlopen, lekker buiten, prachtig weer. Verwacht niet meteen RONNIE COLEMAN, alles kost tijd, maar alleen al goed bezig zijn met sport geeft je een voldaan gevoel, waardoor je je zekerder em beter zal voelen! Probeer te doen wat je kan thuis, niet overdrijven, je wilt geen blessures en probeer een sportschool te vinden die te betalen is, zijn altijd wel mensen of personeel daar die je willen helpen of dingen willen uitleggen. Niemand komt daar fit binnen, dus wees daar niet bang voor, iedereen is even welkom! Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100