Hoe kan je kaling op jonge leeftijd voorkomen?

Ik ben 16 jaar oud en zit nu al met het probleem dat ik enorm aan het kalen ben. ik heb al een groot voorhoofd met 2 inhammen erin waardoor mijn halflange haar de hele tijd in een kale scheiding valt. Kan ik dit tegengaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

dit is niet te voorkomen, vaak erfelijk bepaalt.

Toegevoegd na 3 minuten:
shampoo's helpen niet, operaties en of implantaten zijn erg kostbaar. het is erg vervelend maar probeer er zo goed mogelijk mee te leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mannen - SOMMIGE -hebben baat bij MINOXYDIL (duurt wel een paar maanden voor je "dons" ziet terugkomen). Dit wordt alleen voorgeschreven door een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaal worden bij mannen is genetisch bepaald.
ze zeggen wel eens dat je moet kijken naar de ooms en opa van je moeders kant.

Shampoo's en serums zijn niet werkzaam die zeggen tegen haaruitval te zijn, dat is allemaal dikke onzin.

wat wel werkt is:
-rooscure (ketanozol shampoo, is tegen roos maar er zijn indicaties dat het werkt tegen kaalheid maar heel miniem. Dit kun je kopen bij de apotheker of een goede drogist. Dit moet je inmasseren en zeg 10 minuten laten intrekken.

-finasteride, een middel oorspronkelijk voor de behandeling van prostaatkanker. Een bijwerking was haargroei. Dit is wetenschappelijk bewezen. Het word verkocht als propecia, 1 mg, maar is ontzettend prijzig. Dit kun je ook kopen als finasteride/proscar 5 mg en zelf te delen in 4 stukken.

-Minoxidil, dit breng je met een verstuiver aan op de kalende plekken. Ook wetenschappelijk bewezen. Het beste kun je dit online kopen, is goedkoper en beter.

-Dutasteride, een zeer zwaar middel met goede resultaten.

dan zijn er nog veel niet echte bewezen zaken als een lasercomb (zelf maken), tricomin, etc.

Het beste resultaat halen mensen met finasteride en/of minoxidil.
Het zijn medicijnen dus bijwerkingen mogelijk en het is prijzig en je zult het altijd moeten gebruiken.

Beter kun je het accepteren, je hoofd kaal scheren en kijken hoe dat is. Veel vrouwen vinden een kaal koppie tegenwoordig sexy. Kijk naar jason statham, kaal, maar zeer gewild bij de vrouwen.

Voor de beste info ga je naar haarweb.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat Minoxidil werkt is nog nooit bewezen overigens. Er is geen enkel middel, tot op heden, dat alopecia (zoals het kaal worden heet) kan voorkomen en zelfs niet kan vertragen. Wat er ook geschreven wordt. Helaas voor veel mensen. Ik schrijf 'mensen' omdat alopecia ook bij vrouwen voorkomt.
Het enige wat nog overblijft is haartransplantatie maar daarvoor heb je veel geld en natuurlijk genoeg haar nodig om dit te kan laten doen. Aan Jamu, tja, je wil natuurlijk graag je haar houden maar kale mannen zijn absoluut niet onaantrekkelijker dan mannen met bossen haar hoor! Ik ben er op drie verliefd geweest en zelfs met een getrouwd! En andere dames aasden ook op ze. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De werking van propecia is wél aangetoond, maar alleen bij mannen. Ook is niet aangetoond dat het werkt bij een terugtrekkende haargrens, alleen bij haarverlies bovenop het hoofd (breder wordende scheiding) en de kruin is de werkzaamheid aangetoond. Maar, even een kleine correctie, propecia is géén middel tegen prostaatkanker, maar tegen benigne prostaathyperplasie, dus een goedaardige vergroting van de prostaat. Prostaatkanker moet zelfs absoluut uitgesloten zijn voor men zou beginnen met dit middel. En de werkzaamheid bij kaalheid is dus wel aangetoond, voor zover ik weet is het zelfs het enige middel dat echt werkt (behalve transplantaties e.d.), maar het kan wel echt vervelende bijwerkingen hebben, bijvoorbeeld op het libido en de zaadkwaliteit. Het vergroot zelfs het risico op borstkanker bij de man, terwijl je het moet blijven gebruiken als je wilt dat je kaalheid niet verder toeneemt. Wanneer je dus op 16-jarige leeftijd al kaal begint te worden, zou je dit middel misschien decennia lang moeten/willen gebruiken om niet verder kaal te worden. Ik denk niet dat ik het snel zou aanraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt idd van de prostaatvergroting. Maar puur op eigen ervaring heeft finasteride bij mij wel geholpen. Haaruitval gestopt en teruggroei.
Dit op basis van het maken van foto's over een langere periode waarin duidelijk hergroei op de inhammen te zien is. Bijwerkingen heb ik gelukkig niet gehad, wellicht dat mijn libido juist verhoogd is. Ik kan alleen aanraden om heel goed na te denken over het feit of je finasteride gaat gebruiken, het zijn zoals gezegd geneesmiddelen met mogelijke (langdurige) bijwerkingen. Ik snap heel goed dat je er onzeker van word en er ontzettend van baalt. Ik heb soms ook wel eens huilend onder de douche gezeten als ik mijn handen vol haar had bij het wassen. Maar probeer het te accepteren, photoshop je eigen hoofd kaal en kijk hoe het staat.
Niet altijd maar vaak kan een kaal kapsel erg stoer staan bij mannen. (ikzelf zie eruit als een russische crimineel als ik mijn kop kaal scheer dus daarom maar fina ;)) Goede nieuws is dat ze momenteel bezig zijn met een paar ontwikkelingen waaronder met stamcellen en het klonen van haren. Hierdoor zou je onbeperkt haren kunnen transplanteren. Nadeel is dat dergelijke ontwikkelingen door heel veel testfases moeten en lang op zich laten wachten. Als je ooit een haartransplantatie overweegd ga dan altijd voor de FUE en NOOIT voor de FUT methode!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Las toevalling op Daily Fail (Mail) website dat er alweer een nieuw middel tegen kaling aan schijnt te komen. Misschien herkent de vorige reageerder dit?
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2190544/Baldness-cure-reverses-genetics-market-years.html Maar ja, daar heb je op dit moment niks aan......ik dacht toch maar even posten.
In mijn familie zijn alle mannen meer of minder kaal.
Op 1 oom na, die zijn volle haardos in stand houdt door zijn haar/hoofdhuid elke dag 100 slagen te borstelen.
Of het echt werkt, of dat hij toevallig een paar andere genen heeft weet ik niet. Maar misschien is het het proberen waard. Kost niks. Alleen tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is je oom wel van de melkboer ;) Je hoofdhuid masseren is zeker gezond. Wordt ook aanbevolen. Verder mag en kan een mens zeker zo'n 100 haren per dag verliezen. Is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je haren 100x of 1000x of 0x kammen heeft geen enkel nut. trouwens als je toch een shampoo wil gebruiken dan heb je shampoo's die je haar meer volume geven.
thickening shampoo's.
daar zit dacht ik (niet 100% zeker) glycerol in waardoor het lijkt of je meer haar hebt doordat het dikker eruit ziet.