Onlasting na blindedarmoperatie?

Ik ben maandag geopereerd aan een blindedarmonsteking, toen heb ik daarvoor zaterdag voor het laatst ontlasting gehad, en toen donderdag pas weer. nu neem ik vanaf woensdag van die zakjes in met water (movicolon) maar dus vanaf donderdag nu alweer geen ontlasting gehad, ik weet niet of dat erg is? ook ben ik na het eten nog heel erg misselijk.. ik hoop dat jullie antwoord voor mij hebben!

Weet jij het antwoord?

/2500

Hiervoor moet je de huisartsenpost bellen, zeker als je net geopereerd bent. Zij hebben de deskundigheid in huis en kunnen je eventueel doorverwijzen of langs laten komen. Of het erg is ligt eraan hoe normaal je stoelgang is, ga je normaal 1 keer per week of 3 keer per dag? Als je er last van hebt zeker even bellen.

Is helemaal normaal hoor,met een operatie is alles ontregeld,en dat duurt weer even voor dat het weer op orde is.Als het niet lukt gewoon de movicolon blijven gebruiken.En dat misselijke gevoel dat heeft ook met je darmen te maken,over een paar weekjes ben je alles weer vergeten. Beterschap..

Bedoel je dat je afgelopen donderdag ontlasting hebt gehad, dus eergisteren? Dat is niet erg, tenzij je heel erge krampen hebt, je darmen compleet stil zijn en je ook geen windjes meer laat, je erg gaat braken of je koorts erbij krijgt. Na elke operatie moeten je darmen even opnieuw op gang komen, en bij een buikoperatie telt dat dubbel. Dat kan allerlei klachten geven, zoals krampen, winderigheid, een opgeblazen gevoel, etc. Jouw darmen zíjn weer op gang gekomen na de operatie, dat betekent dat er geen angst hoeft te zijn dat je darmen echt stil liggen ofzo. Het komt vanzelf wel weer goed op gang allemaal, dat kan alleen even duren. De movicolon helpt daar wel wat bij. Je wilt over het algemeen na een darmoperatie je darmen ook niet teveel irriteren met meer krachtige laxeermiddelen, dus waarschijnlijk moet je gewoon nog even wachten. Als je je echt zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd de huisartsenpost bellen, daar zijn ze voor. Maar zolang je kunt eten en drinken, en je darmen wel iets doen (dus je hoort/voelt ze rommelen, of laat af en toe windjes) zullen ze waarschijnlijk ook niet veel anders voorstellen dan nog even af te wachten. Als je maandag nog steeds geen ontlasting hebt gehad, zou ik wel even de huisarts bellen voor verder overleg. Misschien dat dan toch de dosering van de movicolon bijvoorbeeld wat omhoog kan, dat weet ik zo niet. Maar op zich is het heel normaal dat je na een buikoperatie nog een tijd last kunt hebben van je darmen. Jouw operatie is minder dan een week geleden begrijp ik, dan zou het gekker zijn als je géén last had van je darmen eigenlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100